Avatar billede lullalej Nybegynder
13. december 2005 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med Apache 2.0 og Timestamp

Hejsa, jeg har en stort problem der haster rimelig meget...

Jeg bruger Timestamp til at gemme tidspunkt for hændelser, jeg har indtil for 3 timer siden brugt Apache 1.4 (eller deromkring) og nu har jeg installeret Apache 2.0.

Den gamle apache gemte det som 20051213160750 den nye gemmer det som 2005-12-13 16:07:50

Hvad gør jeg så? - Uden at skulle ændre det i 40 php-filer? :S
Avatar billede lullalej Nybegynder
13. december 2005 - 16:21 #1
Eller den hedder egentlig NOW();
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. december 2005 - 16:28 #2
NOW()? Det lyder umiddelbart mere som SQL end Apache, så.

I så fald burde den, hvis du udskfiter NOW() med DATE_FORMAT(NOW(),'%Y%m%d%H%i%s'), skrive det i det format du tidligere har brugt.
Avatar billede lullalej Nybegynder
13. december 2005 - 16:39 #3
Ja, ved heller ikke lige hvorfor jeg skriver apache :D

Det er i MySQL jeg skal skifte det ud ik?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. december 2005 - 16:42 #4
Jo - eller helt præcist, i det script der bruger NOW(). Der er mig bekendt ingen måde at omkonfigurere MySQL til at bruge det andet format automatisk (med mindre du ændrer kildekoden og kompilerer din egen udgave, selvfølgelig).
Avatar billede lullalej Nybegynder
13. december 2005 - 16:49 #5
:( Det er ca. 40 filer jeg skal rette i :s
Men tak for hjælpen... Smider du lige et svar?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. december 2005 - 16:55 #6
Det kan du tro jeg gør. :)

Trist at der er så mange filer at rette i, men se det fra den lyse side - det skal kun gøres en gang :)
Avatar billede lullalej Nybegynder
13. december 2005 - 17:10 #7
Heh ja, men trænger snart til at sove... har været igang siden kl 00:10 :s