Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2005 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave dblookup i et view

F.eks som den her:  @DbLookup( "" ; "" ; "(LookupMainProjectInfo)" ; "0001" ; 3)

Hvad gør man ellers?
Avatar billede jogii Nybegynder
13. december 2005 - 14:28 #1
Du kan ikke lave noget kode til en kolonne i oversigten, som udfører en @DbLookup eller @DbColumn.
Værdier, som skal vises i en oversigt i en række, skal være tilgængelige på selve dokumentet som skal vises i den pågældende række.
Avatar billede sbay Nybegynder
13. december 2005 - 14:34 #2
øv - det tænkte jeg nok! Så er jeg nød til at lave en masse ekstra dokumenter.... :-(
13. december 2005 - 15:23 #3
Som jogii skriver, så desværre nej, det kan man ikke. Der er dog nogle muligheder for at gøre noget lignende:
1) Man kan lave en form, hvor man automatisk opretter en tabel. Hver række af celler i tabellen kan så svare til en række i et view, bare med den forskel at man kan lave en @DbLookup for at udregne værdien i en celle på basis af værdien i en anden celle. Den mest fleksible måde at gøre det på er at bruge LotusScript til at oprette tabellen fra grunden af med metoden AppendTable i NotesRichTextItem. Alternativt kan man oprette tabellen i den form, der skal bruges og så bruge Computed felter eller Computed Text til at fylde indholdet ud med.
2. I version 7 skulle man kunne oprette et DB2 Access view, hvor man kan bruge SQL til at slå oplysninger op, der kan man så opnå en virkning der ligner @DbLookup. Har dog ikke selv prøvet det endnu.
Avatar billede jogii Nybegynder
13. december 2005 - 15:29 #4
ekstra dokumenter? nej, tværtimod. Du er nødt til at lave ekstra felter på de EKSISTERENDE dokumenter ... ellers har jeg misforstået dig ...
Avatar billede sbay Nybegynder
07. februar 2006 - 14:14 #5
xxxxx