Avatar billede metervara Nybegynder
13. december 2005 - 13:34 Der er 3 kommentarer

upload file problemer under os x (client)

Kan ikke finde fejlet i php så jeg ville lige se hvis det ku være noget med apache...

Problemet:

Jeg har lavet et php skript der uploader en fil til en server. Se skript for neden.

Hvis jeg uploader filer under ca1.9 MB virker alt fint, men med større filer "fryser" browseren i OSX. På min PC virker det fint med alle størrelser (op til det der er angivet i upload_max_filesize).

For at teste har jeg flyttet skriptet til et andet webhotel og her virker det fint, både i windowsXP og i OSX, med filer >1.9MB, så måske er det en apache indstilling? Fil og post max størrelser er iorden, men det er måske en timout indstilling? Jeg kender ikke apache godt nok til at jeg kan se hvad det evt skulle være...

php+apache indstillinger kan ses her:

webhotel hvor skriptet virker:  http://metervara.com/phpinfo.php
her virker det ikke: http://design.tv2.dk/phpinfo.php

---------------------------------------------------
UPLOAD SCRIPT:
---------------------------------------------------

<html>
<head>
<title>TEST UPLOAD</title>
</head>
<body>
<?php

if (isset($_REQUEST['input_title'])) {
    $ttl=$_REQUEST['input_title'];
    $uploaddir=urldecode($_REQUEST['dir']);
}

if (isset($_FILES['input_file'])) {
        $uploadfile=$_FILES['input_file']['name'];

        if (move_uploaded_file($_FILES['input_file']['tmp_name'], $uploadfile)) {
            $fileStatus=$uploadfile;
            $fileType=$_FILES['input_file']['type'];
        } else {
            $fileStatus=false;
            $fileType="";
        }
?>
<br><br>
<form name='addFile' action='' method='post' enctype='multipart/form-data'>
<table width='600'  border='0' cellspacing='0' cellpadding='0'>
<tr>
<td width='150'>
<label>File :</label>
</td>
<td>
<input type='file' name='input_file' size='50'>
</td>
</tr>
</table>
<input type='submit' name='Submit' value='Submit'>
</form>
<br><br>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede showsource Seniormester
13. december 2005 - 14:09 #1
af hva'?
Hvis du bruger mac virker det ikke, men med xp virker det?

Eller fejler det på tv2's host?
(har iøvrigt aldrig set post_max_size og upload_max_size angivit som f.eks. 6655443332, altid f.eks. 2M 8M)
Avatar billede metervara Nybegynder
13. december 2005 - 15:29 #2
ja, det virker kun som forventet på en PC. I OS X virker det kun med små filstørrelser

Har lige snakket med dem som har hand om servern og den hade visst været 'underlig' på det sidste. De ville kigge på det...
Avatar billede metervara Nybegynder
16. december 2005 - 14:54 #3
Aner ikke hvad det var, det hele blev flyttet til en ny server hvor det virker...