Avatar billede peterlang Nybegynder
12. december 2005 - 15:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

disable submit knap - Virker ikke hos Mac-bruger

Hvorfor virker denne code ikke hos Mac-bruger og nogle PC-bruger?

<FORM ACTION="http://www.xxx.dk" METHOD="post" name="afslut">
<input type="hidden" name="orderid" value="">

<INPUT TYPE="submit" name="knap1" VALUE="Afslutte" onclick="document.afslut.knap1.disabled=true;document.afslut.submit();return false;">

Det jeg har brug for er at submit-knappen bliver disabled, så folk ikke kan trykke 2 gange...

Håber der er en der kan hjælpe.

Peter Lang
Avatar billede softspot Forsker
12. december 2005 - 15:47 #1
Hvad er det helt præcis der ikke fungerer?

Submitter den ikke? Hvis nej, så prøv evt. at lade være med at returnere false efter kaldet til submit...
Avatar billede peterlang Nybegynder
12. december 2005 - 16:51 #2
Den Submitter ikke, dette er problemet

jeg kan prøver at fjerne "return false". men problem er at det virker fint hos mig, så jeg kan ikke teste selv.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. december 2005 - 16:59 #3
det er vel oz mere korrekt at disable onsubmit i stedet:

<FORM ACTION="http://www.xxx.dk" METHOD="post" name="afslut" onsubmit="this.knap1.disabled=true;">
<input type="hidden" name="orderid" value="">

<INPUT TYPE="submit" name="knap1" VALUE="Afslutte">
Avatar billede peterlang Nybegynder
12. december 2005 - 17:10 #4
Jeg prøver din løsning. og så må jeg se om jeg stadig væk engang imellem bliver kontaktet af Mac-bruger, der har problemer.

Tak for hjælpen
Kom med et svar, så lukker jeg
Avatar billede softspot Forsker
12. december 2005 - 17:12 #5
Jeg ved ikke lige hvem af os du mener, men det kan du jo selv afgøre... :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. december 2005 - 17:15 #6
svar :o)
Avatar billede softspot Forsker
12. december 2005 - 17:41 #7
Tak for point :)