Avatar billede hejjjj Nybegynder
24. april 2001 - 11:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

- ENTER

Hver gang jeg trykker på enter går det galt, klikker jeg med musen hentes datan, så hvordan fjerner man enter ............

<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"vejKode\" onBlur=\"getAdr(this.value)\" SIZE=\"15\">
Avatar billede tunoxw Nybegynder
24. april 2001 - 11:55 #1
lidt mere kode ville være godt :)
Avatar billede hejjjj Nybegynder
24. april 2001 - 11:57 #2
hvad skal du mere bruge, er det her ikke nok, det må da være her koden skal sættes ind ???????
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. april 2001 - 12:02 #3
lav en onclick event i din submit knap:

<input type=\'submit\' ... onclick=\"self.realSub=true\">

og en onsubmit event i din <form kommando:

<form ...  onsubmit=\"if (realSub==true) return true else return false;\">

så skulle formen være ligeglad med om du trykker enter.

mvh JakobA
Avatar billede hejjjj Nybegynder
24. april 2001 - 12:18 #4
jacob >>>

Jeg kan ikke finde ud at at sætte det ind så det virker.......kan du hjælpe mig ????

-------------------------------------------------------------------

<html>

<head>
<script LANGUAGE=\"JavaScript\" src=\"gis.js\"></script>
<base target=\"rtop\">
<title>Find adresse</title>
</head>

<body text=\"black\" bgcolor=\"white\"  topmargin=\"0\" leftmargin=\"2\" link=\"#00FF00\" vlink=\"#00FF00\" alink=\"#00FF00\">

<form METHOD=\"POST\" NAME=\"Menuer\" onSubmit=\"location.href=\'../../_derived/nortbots.htm\';return false;\" action=\"../../_derived/nortbots.htm\">
<table BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 width=224>
    <tr>
    <td colspan=\"2\"><P align=center><font color=\"#006666\"  size=\"5\" face=\"Sans Serif\"><B>Find adresse.</B></font></P></td>
    </tr>
    <tr>
    <td> <font color=\"black\" size=\"3\" face=\"Sans Serif\"> <b><strong>Kommune:</strong></b></td>
<!--     <td align=left><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"komm\" onBlur=\"getKom(this.value)\" SIZE=\"15\"></font></td> -->
    <td align=left><select SIZE=\"0\" NAME=\"komm\">
        <option selected value=\"0\">Alle Kommuner</option>
        <option value=\"551\">Billund</option>
        <option value=\"553\">Blaabjerg</option>
        <option value=\"555\">Blåvandshuk</option>
        <option value=\"557\">Bramming</option>
        <option value=\"559\">Brørup</option>
        <option value=\"605\">Egtved</option>
        <option value=\"655\">Egvad</option>
        <option value=\"561\">Esbjerg</option>
        <option value=\"563\">Fanø</option>
        <option value=\"611\">Give</option>
        <option value=\"565\">Grindsted</option>
        <option value=\"567\">Helle</option>
        <option value=\"217\">Helsingør</option>
        <option value=\"219\">Hillerød</option>
        <option value=\"569\">Holsted</option>
        <option value=\"571\">Ribe</option>
        <option value=\"527\">Rødding</option>
        <option value=\"573\">Varde</option>
        <option value=\"575\">Vejen</option>
        <option value=\"577\">Ølgod</option>

      </select>
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td> <font color=\"black\" size=\"3\" face=\"Sans Serif\"> <b><strong>Vej:</strong></b></td>
    <td align=left><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"vejKode\" onBlur=\"getAdr(this.value)\" SIZE=\"15\"></font></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><b><font size=\"3\" face=\"Sans Serif\" >Husnr:</font></b></td>
    <td align=left>
          <select SIZE=\"0\" NAME=\"husnr\">
          <option value=\"50\">- -</option>
    </select></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><b><font size=\"3\" face=\"Sans Serif\">Zoom:</font></b></td>
    <td align=left>
      <select SIZE=\"0\" NAME=\"zoom\">
          <option value=\"50\">50 m</option>
        <option value=\"75\">75 m</option>
        <option value=\"100\">100 m</option>
        <option value=\"125\">125 m</option>
        <option value=\"150\">150 m</option>
        <option value=\"375\">375 m</option>
        <option value=\"750\">750 m</option>
        <option value=\"1500\">1500 m</option>
        <option value=\"3000\">3000 m</option>
      </select>
    </td>
    </tr>
    <td align=left><b><font size=\"3\" face=\"Sans Serif\">Format:</font></b></td>
    <td align=left>
      <select SIZE=\"0\" NAME=\"format\">
        <option value=\"JPEG\" selected>JPEG </option>
        <option value=\"SVF\">SVF </option>
        <option value=\"CGM\">CGM </option>
      </select></font></td>
      </td>
    </tr>
    <td align=left><b><font size=\"3\" face=\"Sans Serif\"></font></b>
    <input type=\"button\" value=\"Vis Kort.\" onMouseup=\"Find(1)\" onFocus=\"this.blur()\" name=\"\"  style= \" cursor:hand;background-color: rgb(192,192,192); color: rgb(0,0,0); font size: 14; font-family: Times New Roman \">
    </td >
    <TD>&nbsp;</TD>

<TR>

</table>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. april 2001 - 13:12 #5
Det er dette tekstfelt du vil undgå giver en reaktion. ikke?

<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"vejKode\" onBlur=\"getAdr(this.value)\" SIZE=\"15\">

det gøres meget simpelt ved at fjerne den onblur= event der står:

<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"vejKode\" SIZE=\"15\">

men det en omhyggeligt blevet skrevet ind i scriptet, så test lige efter om det går an :)

mvh JakobA

ignorer første svar, jeg troede du fik en uønsket submit. men det kan kun ske når der er en submit knap.
Avatar billede hejjjj Nybegynder
24. april 2001 - 13:53 #6
Det kan jeg da ikke det hvordan er jo der jeg henter mine db.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. april 2001 - 15:50 #7
Så kommer vi til at kikke med i din inkluderede .js fil:  gis.js
Det må være der den der getAdr(this.value) funktion gør noget du ikke ønsker.

Men hvis getAdr(...) laver en databaseacces på serveren, tvivler jeg på at vi kan undgå noget blink.  Ikke uden at bruge en ekstra ramme og sandsynligvis totalt at skrive din gis.js fil om.

mvh www.fotx.net/JakobA
Avatar billede hejjjj Nybegynder
25. april 2001 - 08:05 #8
Ja det lyder jo ikke så godt.....her er lidt af koderne fra gis.js

-------------------------------------------------------

function getAdr(str) {
    _vej = str
    _sognr = 0
    for (i = 0; i < parent.sogarea.document.Menuer.komm.options.length; i++)
      if (parent.sogarea.document.Menuer.komm.options[i].selected) {
            _kom = parent.sogarea.document.Menuer.komm.options[i].value
            i = parent.sogarea.document.Menuer.komm.options.length
            }
    parent.maparea.location = baseASP+\"SVE_sog.asp?sog=\"+_sognr+\"&komm=\"+_kom+\"&vej=\"+_vej

    fejlWindow = open(\"\",\"Fejl_info\",\"toolbar=no, location=no, directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,width=500,height=100\")
    fejlWindow.focus()
    fejlWindow.location = \"sogFejl.htm\"
    fejlWindow.setTimeout(\"close()\", 10000)
    /* luk automatisk Fejl-meddelelse efter 10 sek */
}
function getVej(str) {
    _vej = str
}
function getHusnr(str) {
    _hus = str
}
function getIdnr(str) {
    _idnr = str
}
Avatar billede hejjjj Nybegynder
08. juni 2001 - 10:30 #9
lukker nu dette spørgsmål