Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 11:46 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Indeksering i Google

Hej eksperter

Jeg har et lille, men meget vigtigt spg. i forhold til indekseringen i google.

Jeg har et par domæner, som tidligere har været indekseret helt korrekt, men nu er der pludselig ikke længere nogen cached af siden og fremstår f.eks. sådan ved en søgning:

www.xxxxxxxx.dk/
Lignende sider

Jeg kan se, at også andre hjemmesider står på samme måde.

Mit spg. er nu, om det blot er fordi, at google ikke har fået indekseret siden korrekt, eller det evt. kan være noget med, at nogle af mine interne sider linker forkert sammen - altså en måde for google at "blackliste" en side på?

På forhånd tak.
Avatar billede power_t Nybegynder
12. december 2005 - 11:49 #1
Er der tale om en redirect? Altså at de domæner, der ikke længere er indekseret korrekt blot peger på et andet domæne? For så er det nok grunden.
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 11:52 #2
Intet med redirect, doorways eller andet søgemaskinehalløj. Siden er helt normal. Dog har jeg samlet et emne på 9 selvstændige sider, som alle af hensyn til brugeren linker sammen.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2005 - 12:00 #3
Du bliver nød til at fortælle hvilket domæne det drejer sig om, ellers kan vi jo kun gætte..
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 12:17 #4
Det drejer sig om nogle sangsider, f.eks. www.danske-sangtekster.dk. I google under søgningen "danske sangtekster" er resultatet:

www.danske-sangtekster.dk/
Lignende sider
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. december 2005 - 12:47 #5
Der er 2 muligheder

1)Der er ikke nogen grund til at lave en cached side. Hvis du aldrig retter/ændrer i dine 9 sider er der ikke nogen grund til at google skal bruge ressourcer på dem.....

2)Som jeg formoder er den rigtige..... Hvorfor indeksere en side uden tekst
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. december 2005 - 12:48 #6
og eller en kombination af 1 og 2
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 13:34 #7
Løsning nr. 2 er formentlig rigtig. Jeg har lige lavet nyt layout, hvor jeg midlertidig blot indsatte "lidt" tekst. Har efterfølgende indsat mere tekst på nogle af domænerne, f.eks. www.festsang.name. Tror du / I så, at jeg med f.eks. www.festsang.name blot skal være tålmodig? Betyder det noget, at de alle linker sammen?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. december 2005 - 13:46 #8
Det betyder ikke noget de linker sammen.... Det der bare er vigtigt, er at andre også linker......

Hvis alle dine domæner har været på "lidt" tekst, og ingen andre sider linker.... Så kan der gå meget lang tid inden google-bot kommer forbi......
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2005 - 14:22 #9
Du vil formentlig kunne få en del ud af disse artikler, se f.eks. den om Google Sitemap. Størst effekt for du hvis du skaber npget indhold og optimerer dine sider ordentligt. Faktisk kan det lade sig gøre at give grafiske/flash sider indhold ved at benytte <NOSCRIPT> eller <NOEMBED> tagsne. Dette bør doggøres klogt.

Hvis du benytter dig af google sitemap, google base og google analytics, så kan google næsten ikke undgå at optage dig
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 14:45 #10
Nu begynder det at give mening :-)

Til bufferzone - har du et link til de artikler, som du omtaler?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2005 - 14:50 #11
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 14:52 #12
Takker :-)

Jeg kan se, at du har meget med søgemaskineoptimering at gøre - har du en kommentar til mit spg. omkring det, at de alle linker sammen - er det ok? Eller anser google det som "forkert"?

På forhånd tak.

I deler pointene. Tak for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2005 - 15:01 #13
Unde at se sitet er det svært at udtale sig om. Helt generelt bør linkstrukturen være designet således at alle siden kan nås med max 3 klik med musen incl forsiden og alle sider bør have mindst 3 links der peger på dem. Eksterne links er meget vigtige og hvis man har mange er det godt hvis nogle af dem peger dybt
Avatar billede mettecarsten Nybegynder
12. december 2005 - 15:03 #14
Takker
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
12. december 2005 - 20:45 #15
Ja, jeg kan altså ikke dy mig for at gnide lidt salt i såret.

Hvis jeg var Google ville jeg heller ikke indeksere de omtalte sider. De er KUN lavet med ET formål. At tjene penge på reklamer. I mine og formentligt også Googles øjen indeholder siderne så lidt originalt indhold, at Google har givet siderne det gule kort.

Se lige på:

http://www.ferieoverblik.dk/
http://www.ferieoverblik.dk/malerfirma/
http://www.festsange.info/
http://www.festsang.name/
http://www.sangtekster.name/

Der er vitterligt intet indhold af interesse for websurfere, og siderne er derfor helt korrekt blevet udeladt af Googles indeks.

Du skal iø være opmærksom på, at Google opfordrer brugere til at anmelde sider, der benytter spamlignede metoder til at opnå højere placeringer. Det er muligt, at det er sket i dette tilfælde. I et uddrag af Googles politikker lyder det:

"....or setting up pages/links with the sole purpose of fooling search engines may result in permanent removal from our index. You may want to review our Quality Guidelines for more guidance. If you think your site may fall into this category, you might try "cleaning up" the page and contacting us with a re-inclusion request. We don't make any guarantees about if or when we'll re-include your site....."

/ Claus