Avatar billede 2dbornot2db Nybegynder
12. december 2005 - 09:21 Der er 6 kommentarer

Connect-string til ODBC table

Hej

Jeg prøver programmatisk at opdatere en Connect-string for en række tables, men selvom jeg synes jeg følger anvisningen i hjælp sker der ikke rigtig noget med strengen. Her er min kode:

Dim tdef As dao.TableDef
Dim strSQL As String
Dim strConnect As String
Dim dbs As dao.Database
Dim n As Integer

Set dbs = CurrentDb

strConnect = "XXX"

Set tdef = dbs.TableDefs("tbl1234")
    If tdef.Connect <> "" Then  'for at undgå lokale tabeller
        tdef.Connect = strConnect
        tdef.RefreshLink
    End If
    Set tdef = Nothing

Hvis jeg kigger på tabellen MsysObjects sker der vist et-og-andet med posten, men Connect ændrer sig ikke.

Min backend er en MS SQL-server
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2005 - 19:27 #1
What do you mean "... men Connect ændrer sig ikke"? Can you open the table (SELECT ...)
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2005 - 11:05 #2
?
Avatar billede terry Ekspert
10. januar 2006 - 21:57 #3
do you still need help here?
Avatar billede 2dbornot2db Nybegynder
11. januar 2006 - 11:01 #4
Jeg mener, at Connect-egenskaben (feltet) i tabellen MsysObjects ikke ændres/opdateres efter kørslen af koden. Der er heller ikke tale om, at ændringen af Connect finder sted, men at det af en eller anden grund ikke slår igennem i MsysObjects. Backend databasen er med andre ord stadig den samme som før jeg kører koden.
Jeg får ikke nogen fejlmeddelelser, men det har tilsyneladende heller ikke nogen effekt.
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2006 - 18:39 #5
Avatar billede terry Ekspert
19. januar 2006 - 08:08 #6
do you still need help here?