Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
11. december 2005 - 19:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Clearing Internet Explorer via script.

Hej,

Jeg forsøger at fjerne alle Temporary Internet Files og Cookies via loginscriptet.
Jeg har flg. to linier.
del /q "c:\documents and settings\%username%\local settings\temporary internet files\*.*"
del /q "c:\documents and settings\%username%\local settings\history\*.*"
Det virker så ikke, udover at man skal bekræfte at man vil slette dem, skriver den at den ikke kan finde dir?
Anyone?

- Out
Avatar billede screem_brille Novice
11. december 2005 - 19:46 #1
hvorfor ikek bare gøre det vvia en GPO der sætter IE til at slette dem når IE lukkes ?
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
11. december 2005 - 19:56 #2
Er allerede testet, men pga. den 'ventetid' som opstår når IE lukkes, er der for mange klager over dette. Computerne skal holdes hurtige, oss på Nettet, og derfor ville det være perfekt at gøre det via scriptet.
Avatar billede screem_brille Novice
11. december 2005 - 19:59 #3
sæt cache ned på ie, så undgår du den er langsom at lukke ned (samt du løber ikke ind i at jpg billeder gemmes som bmp)
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
11. december 2005 - 20:14 #4
ok, så lad mig muligvis 'omformulere spørgsmålet' - Hvorfor mine to linier ikke i loginscriptet?
Hvorfor blir indholdet ikke slettet?
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 20:21 #5
Det kan muligvis skyldes at du har en dansk installation -- så hedder "local settings" "lokale indstillinger". Virker dette?:

del "%USERPROFILE%\local settings\temporary internet files\*.*" /f /q
del "%USERPROFILE%\Lokale indstillinger\temporary internet files\*.*" /f /q
del "%USERPROFILE%\local settings\history\*.*" /f /q
del "%USERPROFILE%\Lokale indstillinger\history\*.*" /f /q
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 20:24 #6
Bemærk i øvrigt at cookies ligger her:
c:\Documents and Settings\Ejvind\Cookies\

... og at det måske kunne være en ide at sætte et /s på sletningen af mappen "temporary internet files"
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 20:26 #7
...nå ja, cookies ligger jo nok (lidt mere universelt *G*) her:
"%USERPROFILE%\Cookies\"
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
11. december 2005 - 21:10 #8
Nuværende script er:
del /q /s /f "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*"
del /q /s /f "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\History\*.*"
del /q /s /f "C:\Documents and Settings\%username%\Cookies\*.*"
Virker: Cookies og History.
Virker ikke: Temporary Internet Files (jo da, engelsk version).

Hjælp til det sidste?
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 21:13 #9
Prøv om det hjælper med et /a på den med internetfiles...
Avatar billede screem_brille Novice
11. december 2005 - 21:15 #10
det gør det ikke (er jeg ret sikker på) for den mappe findes ikek når man prøver at gå derind via en cmd prompt, det er kun i selve windows mappen er (hvorfor ved jeg ikke)
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 21:17 #11
Screem_brille: Det tror jeg skyldes at mappen er markeret som skjult. Og det er netop dette /a skal instruere kommandoen om at ignorere.
Avatar billede screem_brille Novice
11. december 2005 - 21:18 #12
nope, jeg har alle filer vist (incl system filer) og den mappe findes ikke
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 21:19 #13
Ja, det har jeg også :-)
Men hvis du fra kommandoprompten skriver
dir /a
så kan du se mappen.
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 21:24 #14
Jeg har lige "ofret" mine egen temporary internetfiles, og her virker det godt nok nu :-)
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
11. december 2005 - 21:28 #15
Ejvindh--> Smed et svar, point til dig. Jeg tror det virker nu :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2005 - 21:29 #16
Dejligt at høre :-)
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
12. december 2005 - 06:22 #17
done
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 09:56 #18
Takker for point :-)
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
12. december 2005 - 11:18 #19
FYI

Så virker dette perfekt:

@echo off
rem cls
@echo *** Cleaning PC ***
@echo.
@echo Deletes all files in following directories and its subdirectories:
@echo C:\TEMP
@echo %TEMP%
@echo C:\TMP
@echo %SystemRoot%\TEMP
@echo %SystemRoot%\Temporary Internet Files
@echo %UserProfile%\Temporary Internet Files
@echo %UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files
@echo %UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files
@echo %UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files
@echo %UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files
@echo C:\RECYCLER
@echo C:\RECYCLED
@echo.

if exist C:\TEMP Del C:\TEMP\*.* /S /Q /A:R
if exist C:\TEMP Del C:\TEMP\*.* /S /Q /A:H
if exist C:\TEMP Del C:\TEMP\*.* /S /Q

rem if exist %TEMP% Del %TEMP%\*.* /S /Q /A:R
rem if exist %TEMP% Del %TEMP%\*.* /S /Q /A:H
rem if exist %TEMP% Del %TEMP%\*.* /S /Q

if exist C:\TMP Del C:\TMP\*.* /S /Q /A:R
if exist C:\TMP Del C:\TMP\*.* /S /Q /A:H
if exist C:\TMP Del C:\TMP\*.* /S /Q

if exist %SystemRoot%\TEMP Del %SystemRoot%\TEMP\*.* /S /Q /A:R
if exist %SystemRoot%\TEMP Del %SystemRoot%\TEMP\*.* /S /Q /A:H
if exist %SystemRoot%\TEMP Del %SystemRoot%\TEMP\*.* /S /Q

if exist "%SystemRoot%\Temporary Internet Files" del "%SystemRoot%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%SystemRoot%\Temporary Internet Files" del "%SystemRoot%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%SystemRoot%\Temporary Internet Files" del "%SystemRoot%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist "%UserProfile%\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%UserProfile%\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%UserProfile%\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Einstellungen\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokala Inställningar\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:R
if exist "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q /A:H
if exist "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files" del "%UserProfile%\Lokale Instillninger\Temporary Internet Files\*.*" /S /Q

if exist C:\RECYCLER Del C:\RECYCLER\*.* /S /F /Q /A:R
if exist C:\RECYCLER Del C:\RECYCLER\*.* /S /F /Q /A:H
if exist C:\RECYCLER Del C:\RECYCLER\*.* /S /F /Q

if exist C:\RECYCLED Del C:\RECYCLED\*.* /S /F /Q /A:R
if exist C:\RECYCLED Del C:\RECYCLED\*.* /S /F /Q /A:H
if exist C:\RECYCLED Del C:\RECYCLED\*.* /S /F /Q
cls
@echo Cleaning PC is ready. Wait...
@echo.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 11:27 #20
Jeg skal love for, at det blev "extended version" :-D

Jeg kan se, at du kvalificerer dine /a -switches. Hvis du lavede dem uden kvalifikation, så sletter kommandoen ALLE filer (ligegyldig hvilken attribut). Men du har sikkert dine grunde til præciseringen...