Avatar billede hotmoller Nybegynder
11. december 2005 - 19:25 Der er 3 kommentarer

Hjælp til block statements - kode genereret af GUI builder

Hej eksperter

Jeg har hentet Jigloo gui builder plugin til eclipse. Jeg har lidt svært ved at forstå koden der bliver genereret - håber I kan hjælpe.

Det er de mange "block statements" jeg ikke kender til. Hvilken betydning har de?! Det er i initGUI metoden det går amok:

import java.awt.BorderLayout;
import javax.swing.BorderFactory;
import javax.swing.BoxLayout;
import javax.swing.ButtonGroup;
import javax.swing.DefaultComboBoxModel;
import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JEditorPane;
import javax.swing.JLabel;
import javax.swing.JList;
import javax.swing.JPanel;
import javax.swing.JRadioButton;
import javax.swing.JTextArea;
import javax.swing.JTextField;
import javax.swing.ListModel;

import javax.swing.WindowConstants;
import javax.swing.border.BevelBorder;
import javax.swing.border.LineBorder;
import javax.swing.border.SoftBevelBorder;

/**
* This code was edited or generated using CloudGarden's Jigloo
* SWT/Swing GUI Builder, which is free for non-commercial
* use. If Jigloo is being used commercially (ie, by a corporation,
* company or business for any purpose whatever) then you
* should purchase a license for each developer using Jigloo.
* Please visit www.cloudgarden.com for details.
* Use of Jigloo implies acceptance of these licensing terms.
* A COMMERCIAL LICENSE HAS NOT BEEN PURCHASED FOR
* THIS MACHINE, SO JIGLOO OR THIS CODE CANNOT BE USED
* LEGALLY FOR ANY CORPORATE OR COMMERCIAL PURPOSE.
*/
public class NewJFrame extends javax.swing.JFrame {

    {
        //Set Look & Feel
        try {
            javax.swing.UIManager.setLookAndFeel("com.jgoodies.plaf.plastic.Plastic3DLookAndFeel");
        } catch(Exception e) {
            e.printStackTrace();
        }

    private JPanel gamePanel;
    private JPanel chatCenterPanel;
    private JList gameList;
    private JTextField loginTextField;
    private JButton logoutButton;
    private JButton loginButton;
    private JTextArea outputTextArea;
    private JButton joinButton;
    private JRadioButton tvelweCardButton;
    private JTextArea chatTextArea;
    private JRadioButton twentyEightCardButton;
    private JRadioButton twentyCardButton;
    private ButtonGroup gameButtonGroup;
    private JLabel gameLabel;
    private JButton jButton1;
    private JButton sendButton;
    private JList onlineUsersList;

    /**
    * Auto-generated main method to display this JFrame
    */
    public static void main(String[] args) {
        NewJFrame inst = new NewJFrame();
        inst.setVisible(true);
    }

    public NewJFrame() {
        //super();
        initGUI();
    }

    private void initGUI(){
        try {
            getContentPane().setLayout(null);
            setDefaultCloseOperation(WindowConstants.DISPOSE_ON_CLOSE);  // C# , andreas se på dette
            getContentPane().setBackground(new java.awt.Color(49,50,91));
            {
                    gameButtonGroup = new ButtonGroup();
                }
                {
                }
                {
                }

                gamePanel = new JPanel();
                gamePanel.setLayout(null);
                getContentPane().add(gamePanel);
                gamePanel.setBounds(399, 14, 224, 266);
                gamePanel.setVerifyInputWhenFocusTarget(false);
                gamePanel.setBorder(BorderFactory.createTitledBorder(""));
                gamePanel.setBackground(new java.awt.Color(179,185,227));
                {
                    ListModel gameListModel = new DefaultComboBoxModel(
                        new String[] { "Item One", "Item Two" });
                    gameList = new JList();
                    gamePanel.add(gameList);
                    gameList.setModel(gameListModel);
                    gameList.setBounds(7, 7, 210, 161);
                    gameList.setBackground(new java.awt.Color(239,241,250));
                    gameList.setBorder(new LineBorder(new java.awt.Color(0,0,0), 1, false));
                }
                {
                    jButton1 = new JButton();
                    gamePanel.add(jButton1);
                    jButton1.setText("create game");
                    jButton1.setMargin(new java.awt.Insets(2, 2, 1, 2));
                    jButton1.setBounds(7, 175, 84, 14);
                    jButton1.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    joinButton = new JButton();
                    gamePanel.add(joinButton);
                    joinButton.setText("join game");
                    joinButton.setBounds(105, 175, 77, 14);
                    joinButton.setMargin(new java.awt.Insets(2, 4, 1, 4));
                    joinButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    gameLabel = new JLabel();
                    gamePanel.add(gameLabel);
                    gameLabel.setText("select game size:");
                    gameLabel.setBounds(7, 217, 112, 14);
                }
                {
                    tvelweCardButton = new JRadioButton();
                    gamePanel.add(tvelweCardButton);
                    tvelweCardButton.setText("12 cards");
                    tvelweCardButton.setBounds(7, 238, 70, 21);
                    tvelweCardButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                    tvelweCardButton.setBackground(new java.awt.Color(179,185,227));
                    tvelweCardButton.setMargin(new java.awt.Insets(0, 0, 0, 0));
                }
                {
                    twentyCardButton = new JRadioButton();
                    gamePanel.add(twentyCardButton);
                    twentyCardButton.setText("20 cards");
                    twentyCardButton.setBounds(77, 238, 77, 21);
                    twentyCardButton.setBackground(new java.awt.Color(179,185,227));
                    twentyCardButton.setMargin(new java.awt.Insets(0, 0, 0, 0));
                    twentyCardButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    twentyEightCardButton = new JRadioButton();
                    gamePanel.add(twentyEightCardButton);
                    twentyEightCardButton.setText("28 cards");
                    twentyEightCardButton.setBounds(154, 238, 77, 21);
                    twentyEightCardButton.setBackground(new java.awt.Color(179,185,227));
                    twentyEightCardButton.setMargin(new java.awt.Insets(0, 0, 0, 0));
                    twentyEightCardButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
            {
                chatCenterPanel = new JPanel();
                chatCenterPanel.setLayout(null);
                getContentPane().add(chatCenterPanel);
                chatCenterPanel.setBounds(105, 14, 287, 266);
                chatCenterPanel.setBorder(BorderFactory.createTitledBorder(""));
                chatCenterPanel.setBackground(new java.awt.Color(179,185,227));
                {
                    outputTextArea = new JTextArea();
                    chatCenterPanel.add(outputTextArea);
                    outputTextArea.setBounds(7, 56, 273, 133);
                    outputTextArea.setBorder(new LineBorder(new java.awt.Color(0,0,0), 1, false));
                    outputTextArea.setBackground(new java.awt.Color(239,241,250));
                    outputTextArea.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    logoutButton = new JButton();
                    chatCenterPanel.add(logoutButton);
                    logoutButton.setText("logout");
                    logoutButton.setBounds(91, 35, 77, 14);
                    logoutButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    loginButton = new JButton();
                    chatCenterPanel.add(loginButton);
                    loginButton.setText("login");
                    loginButton.setBounds(7, 35, 77, 14);
                    loginButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    loginTextField = new JTextField();
                    chatCenterPanel.add(loginTextField);
                    loginTextField.setText("enter username....");
                    loginTextField.setBounds(7, 7, 161, 21);
                    loginTextField.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                    loginTextField.setBackground(new java.awt.Color(239,241,250));
                }
                {
                    sendButton = new JButton();
                    chatCenterPanel.add(sendButton);
                    sendButton.setText("send");
                    sendButton.setBounds(210, 217, 70, 14);
                    sendButton.setMnemonic(java.awt.event.KeyEvent.VK_X);
                    sendButton.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                }
                {
                    chatTextArea = new JTextArea();
                    chatCenterPanel.add(chatTextArea);
                    chatTextArea.setText("enter chat text here...");
                    chatTextArea.setBounds(7, 203, 196, 56);
                    chatTextArea.setFont(new java.awt.Font("Tahoma",0,10));
                    chatTextArea.setBackground(new java.awt.Color(239,241,250));
                    chatTextArea.setBorder(new SoftBevelBorder(BevelBorder.LOWERED, null, null, null, null));
                }
            {
                ListModel onlineUsersListModel = new DefaultComboBoxModel(
                    new String[] { "Item One", "Item Two" });
                onlineUsersList = new JList();
                getContentPane().add(onlineUsersList);
                onlineUsersList.setModel(onlineUsersListModel);
                onlineUsersList.setBounds(7, 14, 91, 266);
                onlineUsersList.setBorder(new LineBorder(new java.awt.Color(0,0,0), 1, false));
                onlineUsersList.setBackground(new java.awt.Color(239,241,250));
            }
            pack();
            this.setSize(638, 321);
        } catch (Exception e) {
            e.printStackTrace();
        }

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2005 - 19:30 #1
Det betyder intet at der er for mange {...} - overflødige som det ser ud.
Men det er nok nemmest for programmat at lave dem på den måde, for så vil de virke
uanset sammenhæng.
Avatar billede hotmoller Nybegynder
11. december 2005 - 19:46 #2
Hej Erik

Tak for dit hurtige svar.

Har fjernet tuborg tegnene nu, og koden virker stadig :)

Smid et svar, og så må du el. have en god søndag !!

/hotmoller
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2005 - 20:49 #3
Selv tak. Jeg samler slet ikke på point - svar selv, accepter eget svar.