Avatar billede dp_doom Nybegynder
11. december 2005 - 17:08 Der er 7 kommentarer

hjælp til formmail afsendning

hej.
jeg vil gerne have at denne formmail først kan blive afsendt når alle felter er udfyldt. hvordan gøres dette..
hvis der er nogen der kan lave dette for mig vil jeg være meget taknemmelig.

på forhånd tak
<?php

        // Håndtere POST metode.
        if ($_POST)
        {
            $navn = $_POST['navn'];
            $adresse = $_POST['adresse'];
            $Telefon = $_POST['Telefon'];
            $email = $_POST['email'];
            $select = $_POST['select'];
            $select2 = $_POST['select2'];
            $select3 = $_POST['select3'];
            $note = $_POST['note'];

            // Generer din e-mail:
$message = "Besked fra:         $navn ($email)
      Adresse:         $adresse
    Telefon:         $Telefon
    by:             $by
    Hoteltype:         $select
    Note:            $note";

$headers  = "MIME-Version: 1.0";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1";

            // send besked til webmaster@hosting-web.dk
            mail("", "Kontakt", $message, $headers);

            // takke meddelse
            echo "<h3>Tak, deres meddelse er sendt, og vi vil vende tilbage så snart det er muligt</h3>";
        }
        else
        {
    ?>
      <form action="<?= $PHP_SELF ?>" method="post">
            <table width="100%" border="0" height="315" id="table1">
              <tr>
                <td width="13%"></td>
                <td width="87%">Udfyld venligst alle felter så vi undgår
                misforståelser.</td>
              </tr>

              <tr>
                <td width="13%">Navn: </td>
                <td width="87%"><input type="text" name="navn" />
                <Input Name="navn-mandatory" Type="Hidden" Value="skriv venligst dit navn"></td>
              </tr>
              <tr>
                <td>Telefon:</td>
                <td><input type="text" name="Telefon" /></td>
              </tr>
              <tr>
                <td>Email:</td>
                <td><input type="text" name="email" /></td>
              </tr>
              <tr>
                <td>Afdeling:</td>
                <td><select name="select" size="1">
                  <option value="Ikke valgt"></option>
                  <option value="test">test</option>
                </select></td>
              </tr>

              <tr>
                <td>Note:</td>
                <td><textarea name="note" rows="6" cols="29"></textarea></td>
              </tr>
            </table>
            <p><input type="submit" value="Send!" /></p>

        </form>

    <?php

        }
    ?>
Avatar billede johan.o Nybegynder
11. december 2005 - 21:24 #1
I <form> kan du lave dette :

<form action="<?= $PHP_SELF ?>" method="post" onsubmit="return valider(this);">

Og så lave et javascript der ser således ud :

function valider(f) {
if(f.navn.value=="") { return false; }
if(f.Telefon.value=="") { return false; }
if(f.email.value=="") { return false; }
if(f.select.value=="") { return false; }
if(f.note.value=="") { return false; }

return true; }

Lad høre om resultatet. Og så skal du jo nok lave noget php check også :)

Mvh. Johan
Avatar billede dp_doom Nybegynder
11. december 2005 - 22:23 #2
jamen tak. men jeg tænkte på om jeg kunne få dig til at lave det for mig, da jeg er en nød til at lave formmails. Det går helt i ged for mig. på forhånd tak doom
Avatar billede johan.o Nybegynder
11. december 2005 - 22:47 #3
<?php

if(isset($_POST['navn'])) {
$error="";

if($_POST['navn']=="") { $error="Du skal skrive et navn."; }
elseif($_POST['Telefon']=="") { $error="Du skal skrive et telefon nummer."; }
elseif($_POST['email']=="") { $error="Du skal skrive en email adresse."; }
elseif($_POST['select']=="") { $error="Du skal vælge en afdeling."; }
elseif($_POST['note']=="") { $error="Du skal skrive en note."; }

if($error=="") {

formen er korrekt udfyldt....

} else {

formen er ikke udfyldt korrekt

}

Mvh. Johan
Avatar billede dp_doom Nybegynder
11. december 2005 - 23:25 #4
tak for det. Men jeg er en kæmpe nød til dette. jeg har ingen anelse om hvordan de her mailforms er bygget op eller hvordan de laves. Så jeg skal bruge et som er færdigt,lige til at putte mine egen oplysninger ind i og til at ploppe ind i filen. HÅber du kan hjælpe med dette... og så har jeg en mailform til jeg håber du kan hjælpe mig med - på dette link... http://eksperten.dk/spm/671393
Avatar billede johan.o Nybegynder
12. december 2005 - 14:36 #5
Njah, jeg 'gider'...dårligt ord :)...ikke 'bare' lave det hele til dig, men hvis du vælger at prøve selv skal jeg gerne stille min hjælp til rådighed hvis det bliver nødvendigt.

Hvis du efterlyser en færdig løsning er der faktisk en 'afdeling' for det herpå eksperten, nemlig "Opgaver" :)

Mvh. Johan - og jeg håber da du prøver selv :)
Avatar billede dp_doom Nybegynder
17. juni 2006 - 15:41 #6
tak for hjælpen desværre vil den ikke aceptere dit svar selv om jeg prøver.. sorry
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2006 - 00:35 #7
Du skal bede Johan om at lægge et svar, og så får du mulighed for at acceptere det !-)