Avatar billede ebz Nybegynder
10. december 2005 - 11:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan IKKE optage lyd fra XP!?

Hej alle
Jeg har seriøst brug for hjælp. Jeg skal optage lyd fra systemet/ internet ol. Jeg har tidligere brugt Cooledit uden nogen problemer men nu vil den ikke mere. Jeg har forsøgt med andre programmer det skulle kunne optage fra systemet. Så det er helt sikkert ikke progeammerne der er noget galt med. Det har også tidligere virket og nu virker det så lige pludselig ikke mere.
Jeg har prøvet at afinstallere diverse programmer der her et eller andet med lyd at gøre men endnu uden held.
Jeg har også været inde i lydinstillinger for at se om alt var tændt og skruet op.
Jeg har også tjekket Cooledits lydinstillinger også uden held.

Er der nogen måde jeg kan nulstille alle lydinstillinger, også selv om man har dvs. lydprogrammer installeret?

Håber der er nogen der kan hjælpe!  Tak

ebz ;)
Avatar billede lasserks Nybegynder
10. december 2005 - 13:12 #1
Hej...

Du skriver at du har afinstalleret alle programmer som har med lyd at gøre. Har du prøvet at afinstallere og geninstallere din lydkort-driver?

Det løser som regel de fleste problemer med en overordnet lydfejl. Jeg har selv haft problem med en meget rungende lyd på en Amitech maskine. Jeg gjorde derfor det samme, og problemet løste sig.

Hilsen

Lasse
Avatar billede nva Praktikant
11. december 2005 - 08:10 #2
Hvis ellers du kan høre lyd på din pc burde du kunne bruge AudioGrabber som kan optage direkte fra lydkortet. http://www.audiograbber.com-us.net/
Avatar billede ebz Nybegynder
11. december 2005 - 10:47 #3
jeg kan sagtens høre lyd fra min PC, både på den ene og den anden måde. Tror måske bare at det er en eller anden indstilling der måske gør at den ikke kan optage direkte fra "systemet"  mere.

Jeg har ikke lige mod på at installere lydkortsdriveren igen, har en deadline imorgen..så har ikke tid.

ebbe
Avatar billede ebz Nybegynder
11. december 2005 - 10:52 #4
så vidt jeg kan se så optager Audiograbber kun fra CD?

Som sagt har jeg før brugt Cooledit og har også prøvet FreeCoder som skulle kunne det samme...Så jeg tror ikke det programmer jeg mangler, det er et eller andet indstillings shit!
Avatar billede nva Praktikant
11. december 2005 - 12:54 #5
AudioGrabber kan optage direkte fra lydkortet, så det er ligegyldigt om du hører netradio, spiller spil eller afspiller en cd eller dvd. Det gælder bare om at markere det rigtige sted.
Avatar billede nva Praktikant
11. december 2005 - 12:56 #6
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2005 - 15:17 #7
Vælg 'indspil via lydkort indgang' under 'filer'
Avatar billede ebz Nybegynder
19. december 2005 - 14:08 #8
har fundet problemet! Det er fordi der ikke var valgt et noget under "Recording control" i systemets indstillinger. Så nem kan de være...så det var som jeg sagde ikke noget med programmet at gøre. Giv mig et svar nva så vil jeg give dig points! Tak for svarene!
Avatar billede nva Praktikant
20. december 2005 - 07:56 #9
Godt du fandt ud af det :)