Avatar billede jdavid Nybegynder
09. december 2005 - 23:55 Der er 8 kommentarer

Eget website kan ikke tilgåes fra eget netværk

Hey. Jeg har sat en win2003 server op med iis og .net framework 2.0. alt er som det skal være, bortset fra at jeg ikke kan tilgå min hjemmeside fra mit eget netværk. Hvis jeg ikke er bag min egen router er der ingen problemer. Nogen forslag?
Avatar billede polle007 Nybegynder
10. december 2005 - 00:42 #1
Det lyder umiddelbart mere som et router problem end et IIS problem. Du er bag en NAT router, og forsøger at tilgå serveren via din WAN ip? Så er løsningen typisk noget med aktivering af NAT loopback i routeren
Avatar billede jdavid Nybegynder
10. december 2005 - 00:50 #2
Jeg kan ikke umiddelbart sætte min router op til NAT loopback.. :o(
Avatar billede agermose Nybegynder
10. december 2005 - 00:57 #3
du kan benytte dig af et produkt som SimpleDNS, der tilbyder feature, hvor den kan mappe en zone-fil til interne IPer hvis man kommer fra indersiden af et NAT net.
Avatar billede jdavid Nybegynder
19. december 2005 - 19:17 #4
agermose> ja simpleDNS kan gøre tricket men konflikter med Windows serveren egen DNS, som det burde være nok at sætte en reverse dns lookup zone op på. Det har jeg gjort men det er ikke lige lykken alligevel.
Avatar billede agermose Nybegynder
19. december 2005 - 21:38 #5
hvis du ikke kan undvære din Windoes DNS - altså slå den fra, så kan du måske få din server op at køre på en anden IP? Eller hvis det skal være rigtig lowlevel, så skrive den direkte i din hosts fil :-) det burde også virke.
Avatar billede jdavid Nybegynder
19. december 2005 - 22:08 #6
Det lyder som et forsøg der er værd at prøve. Men hvor finder jeg den hosts fil?
Avatar billede agermose Nybegynder
19. december 2005 - 22:20 #7
det er ca. /windows/system32/drivers/etc

der under ligger en fil, der hedder hosts, hvor man kan hardcode IP til navne mappings. Der er allerede en std. localhost definition.

du skriver bare en linie ekstra på formen "ip  navn  aliaser" f.eks.

192.168.0.128 www.mitdomaene.dk www
Avatar billede jdavid Nybegynder
19. december 2005 - 22:37 #8
Det virker jo fantastisk. Læg et svar så får du point!