Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 1999 - 23:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

NT - Server, IIS passord for brukerpålogging

Jeg satte opp en NT server med domain kontroller funksjon. Deretter installerte jeg Internett Information Server. Dette fungerte bra og maskinen viste seg "å være synlig" både i innland og utland. Jeg bestemte meg for å sette opp passordkontroll på noen av directories (via Internett). Ved gjennomlesning av dokumentasjon fant jeg ut at det finnes flere måter å gjøre dette på. Etter å ha forsøkt på forskjellig måte, så fant jeg ut at metoden med å bruke passordsystemet på NTFS (NT-filesystem) var den beste. Ved testing så fungerte dette 100 % internt på mit eget LAN. Når jeg derimot forsøkte å accessere sidene utenfta, via internett, så ville NT serveren imidlertid ikke godta passordet. Jeg har tenkt på om dette kan skyldes at serveren var satt opp som del av domain i stedet som "stand allone" (slik at requests utenfra gjennom internett blir behandlet som "ikke tilhørende domain" og derved avvist. Kan det være en ide å sette opp en maskin som "stand allone" dersom den skal kjøre IIS med passordbeskyttelse på internttsider/directories. Er det noen som sitter med kunnskap eller erfaring vedrørende dette ?
Avatar billede splendid Nybegynder
08. november 1999 - 23:02 #1
Jeg er ikke så kendt i dette område, men jeg ved at en IIS kører bedst som en stand allone/ member server......håber det hjælper
Avatar billede pela Nybegynder
11. november 1999 - 04:59 #2
Bruger du "challenge/Response" el. "Basic" Authentication???

Er brugeren en Domain el. Lokal bruger??
Avatar billede langbein Nybegynder
20. november 1999 - 13:58 #3
Har tatt ned serveren og installerer alt på nytt. Hvordan kan jeg få satt passord på det enkelte directory ?
Bør vel bruke funksjonene for adgangsbegrensning i NTFS ??!! (Eller finnes det bedre måter ??)
Avatar billede splendid Nybegynder
21. november 1999 - 15:05 #4
Du kan sagten bruge, NTFS premission men du skal lige vide en ting, IIS er stærker end NTFS begrænsningerne, dvs. IIS bruger altid den strængeste begrænsning og det er uanset om det er IIS eller NTFS der har den strengeste begrænsning.

Men brug premission for NTFS, så kommer du ihvertfald langt og der er jo nogle default sittings på IIS men hvis de er strengerer på NTFS, bruges disse så det skal du ikke være så bange for.
Avatar billede splendid Nybegynder
22. november 1999 - 12:37 #5
Men men du kan også lave premissions på IIS, i det der hedder direktori security, faktisk helt ned til fil nivea kan du lave security på den enkelte fil, prøv det det kan lade sig gøre, god fornøjelse
Avatar billede splendid Nybegynder
02. december 1999 - 22:16 #6
Er du gået helt i stå????

Så er her en bog du kan have nytte af:
MCSE traning guide
Internet Information Server 4

Forlag: New Riders
Forfatter: David Bixler
ISBN 0-7357-0865-7

Så nu synes jeg det er på tide at jeg får mine point........
Avatar billede vespa Nybegynder
22. februar 2000 - 08:58 #7
Den rigtige måde at gøre det på er at sætte NTFS-permissions op på dine directories. Derefter skal du sikre dig, at du har andet end Anonoymous Authentication tilladt. Når brugeren requester en fil som IUSR_computer ikke har adgang til, vil den bede om et brugernavn og password (som så selvfølgelig skal være oprettet i NT).
Håber det hjælper.