Avatar billede bamberg Nybegynder
09. december 2005 - 16:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Delivery Status Notification (Failure). Er det en virus.

Jeg får meget hyppigt emails med ovenstående titel og teksten This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

Og så kommer der en email adresse som jeg verhovedet ikke kender og som jeg bestem ikke har skrevet til. Drejer det sig om en virus her og hvad skal jeg foretage mig?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. december 2005 - 16:31 #1
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. december 2005 - 16:46 #2
Desuden er det en god idé at skifte password på sine mailkonti relativt ofte, for at minimere risikoen for at nogen skulle kunne komme ind på din mailkonto og sende mails.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. december 2005 - 17:37 #3
Har du en hjemmeside med en tilhørende kontakt form? Jeg har tidligere været udsat for at formen på vores side http://justtravel.dk har været udnyttet til at sende virusser videre uden at vi selv har været indblandet.. Det kan ikke være din egen maskine det bliver sendt fra!

Mvh Nicki
Avatar billede bamberg Nybegynder
10. december 2005 - 09:43 #4
fromsej, jeg har hentet DrWeb og har hentet Ewido, men kan ikke køre Ewido fordi jeg kører på Windows ME. Den er kun for 2000 og XP. Har du et forslag om hvad jeg kan gøre i stedet for?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2005 - 12:45 #5
Ja, så kør Dr.Web og Hijackthis, glem Ewido.
Det skal jeg lige have rettet i vejledningen, det har jeg simpelthen ikke spekuleret på.
Avatar billede bamberg Nybegynder
10. december 2005 - 20:25 #6
Nu har jeg kørt DrWeb, men har endnu et problem....sorry! Når jeg dobbeltklikker på filen drweb32w.log får jeg følgende besked: Denne fil har ikke et tilknyttet program der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i mappeindstillingen i kontrolpanel. Men jeg ved simpelthen ikke hvad det er jeg skal gøre.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2005 - 20:42 #7
Hmm, nu kender jeg ikke meget til ME, men prøv at højreklikke på loggen, så burde du få valgmuligheden "Åbn med", vælg så notesblok.
Alternativt, venstreklik en gang på den, hold <Shift> nede og højreklik.
Kan du ikke, så send den til from09seg (at) webspeed.dk (erstat (at) med @), så skal jeg nok lægge den ind.
skriv E670921 i emne på mailen, så jeg ved hvor den hører til.
Avatar billede bamberg Nybegynder
10. december 2005 - 21:44 #8
Tak fromsej, dine svar er en rigtig stor hjælp. Det er simpelthen så mystisk. drweb32w.log filen er i mellemtiden forsvundet. Skal jeg så køre en scan igen?

Jeg har i hvert fald også kørt hijackthis. Kan det bruges til noget? Logfilen er:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HIDSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\DIGITAL DASHBOARD\CPQMLDET.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\MUSICMATCH\MUSICMATCH JUKEBOX\MM_TRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\PCSUITE\DATALAYER\DATALAYER.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\NOKIA\TOOLS\NCLTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\PCSUITE\SERVICES\SERVICELAYER.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN APPS\UPDATER\01.03.0000.1005\DA\MSNAPPAU.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\HP SOFTWARE UPDATE\HPWUSCHD2.EXE
C:\PROGRAMMER\ADAPTEC\EASY CD CREATOR 4\CREATECD\CREATECD.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\PLAXO\2.4.1.5\INSTALLSTUB.EXE
C:\PROGRAMMER\WINDOWS MEDIA COMPONENTS\ENCODER\WMENCAGT.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\PROGRAMMER\NIKON\PICTUREPROJECT\NKBMONITOR.EXE
C:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG111 CONFIGURATION UTILITY\WG111CFG.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQTRA08.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQGALRY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\PROGRAMMER\MICROSOFT OFFICE\OFFICE\OUTLOOK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
C:\MY DOWNLOAD FILES\PROTECTION\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O2 - BHO: (no name) - {EBCDDA60-2A68-11D3-8A43-0060083CFB9C} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAMMER\MSN APPS\MSN TOOLBAR\01.02.4000.1001\DA\MSNTB.DLL
O3 - Toolbar: DashBar Toolbar - {CC90CDA0-74A0-45b4-80EF-D89CA8C249B8} - C:\PROGRAMMER\DASHBAR\DASHBAR21.DLL (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Hidserv] Hidserv.exe run
O4 - HKLM\..\Run: [WCOLOREAL] C:\Programmer\COMPAQ\COLOREAL\COLOREAL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Digital Dashboard] C:\Programmer\Compaq\Digital Dashboard\CPQMLDET.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Tools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMON.EXE /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD] C:\PROGRA~1\ADAPTEC\EASYCD~1\CREATECD\CREATECD.EXE -r
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PlaxoUpdate] C:\WINDOWS\Plaxo\2.4.1.5\InstallStub.exe -a
O4 - Startup: Encoder Agent.lnk = C:\Programmer\Windows Media Components\Encoder\WMENCAGT.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Programmer\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
O4 - Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = C:\Programmer\NETGEAR\WG111 Configuration Utility\WG111CFG.exe
O4 - Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Shdocvw.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.get2net.dk/
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/20011223/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {1FB464C8-09BB-4017-A2F5-EB742F04392F} (Microsoft Terminal Services Control (redist)) - http://donlassini.dyndns.dk/wts/mstscax.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20021205/qtinstall.info.apple.com/borris/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {02607DF4-D40B-4FFB-B054-1CAC03468E28} (DNLCertificate Control) - http://www.fmn-media.com/campaigns/winpl/sites/pops/A001/DNLCertificate.ocx
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/ieplugin.CAB
O16 - DPF: Yahoo! Freecell Solitaire - http://yog55.games.scd.yahoo.com/yog/y/fs10_x.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://post.kbherg.dk/iNotes.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {3BFFE033-BF43-11D5-A271-00A024A51325} (iNotes6 Class) - http://post.kbherg.dk/iNotes6.cab
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2005 - 21:55 #9
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

O2 - BHO: (no name) - {EBCDDA60-2A68-11D3-8A43-0060083CFB9C} - (no file)
O3 - Toolbar: DashBar Toolbar - {CC90CDA0-74A0-45b4-80EF-D89CA8C249B8} - C:\PROGRAMMER\DASHBAR\DASHBAR21.DLL (file missing)
O16 - DPF: {02607DF4-D40B-4FFB-B054-1CAC03468E28} (DNLCertificate Control) - http://www.fmn-media.com/campaigns/winpl/sites/pops/A001/DNLCertificate.ocx
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/ieplugin.CAB
---------------------------------------
Genstart normalt, hent og installer programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
---------------------------
Hent og kør Stinger:
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe
http://fromsej.dk/Vejledninger/billman/sti.html

Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Men jeg tvivler på at problemet ligger på din maskine.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. december 2005 - 21:56 #10
Se bort fra Slet mapper og filer, det skulle have været redigeret ud, det gik lige lidt for stærkt.*SUK*
Avatar billede bamberg Nybegynder
11. december 2005 - 12:41 #11
Jeg har prøvet at gøre som du siger. Adaware har fundet 670 filer der var inficeret medw32/netsky.p@MM virus som ikke kunne repareres. Da jeg klikkede på remove knappen skete der absolut ingenting.
Hvorfor tvivler du i øvrigt på at problemet ligger på min maskine?
Den nye hijackthis logfil er:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows ME (Win9x 4.90.3000)

Running processes:
C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SPOOL32.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\RPCSS.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
C:\WINDOWS\SYSTEM\RESTORE\STMGR.EXE
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HIDSERV.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE
C:\PROGRAMMER\COMPAQ\DIGITAL DASHBOARD\CPQMLDET.EXE
C:\PROGRAMMER\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
C:\PROGRAMMER\MUSICMATCH\MUSICMATCH JUKEBOX\MM_TRAY.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\PCSUITE\DATALAYER\DATALAYER.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\NOKIA\TOOLS\NCLTRAY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN APPS\UPDATER\01.03.0000.1005\DA\MSNAPPAU.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\HP SOFTWARE UPDATE\HPWUSCHD2.EXE
C:\PROGRAMMER\FæLLES FILER\PCSUITE\SERVICES\SERVICELAYER.EXE
C:\PROGRAMMER\ADAPTEC\EASY CD CREATOR 4\CREATECD\CREATECD.EXE
C:\PROGRAMMER\MSN MESSENGER\MSNMSGR.EXE
C:\WINDOWS\PLAXO\2.4.1.5\INSTALLSTUB.EXE
C:\PROGRAMMER\WINDOWS MEDIA COMPONENTS\ENCODER\WMENCAGT.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGMAIN.EXE
C:\PROGRAMMER\NIKON\PICTUREPROJECT\NKBMONITOR.EXE
C:\PROGRAMMER\NETGEAR\WG111 CONFIGURATION UTILITY\WG111CFG.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQTRA08.EXE
C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\SGBHP.EXE
C:\PROGRAMMER\HP\DIGITAL IMAGING\BIN\HPQGALRY.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM\HPZIPM12.EXE
C:\MY DOWNLOAD FILES\PROTECTION\HIJACKTHIS.EXE

O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\PROGRAMMER\SPYWAREGUARD\DLPROTECT.DLL
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\PROGRAMMER\ADOBE\ACROBAT 6.0\READER\ACTIVEX\ACROIEHELPER.DLL
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\PROGRAMMER\MSN APPS\MSN TOOLBAR\01.02.4000.1001\DA\MSNTB.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [TaskMonitor] C:\WINDOWS\taskmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCHealth] C:\WINDOWS\PCHealth\Support\PCHSchd.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\Run: [Hidserv] Hidserv.exe run
O4 - HKLM\..\Run: [WCOLOREAL] C:\Programmer\COMPAQ\COLOREAL\COLOREAL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Digital Dashboard] C:\Programmer\Compaq\Digital Dashboard\CPQMLDET.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] C:\Programmer\Fælles filer\PCSuite\DataLayer\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Tools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMON.EXE /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\SYSTEM\QTTASK.EXE" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.03.0000.1005\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CreateCD] C:\PROGRA~1\ADAPTEC\EASYCD~1\CREATECD\CREATECD.EXE -r
O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [*StateMgr] C:\WINDOWS\System\Restore\StateMgr.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Machine Debug Manager] C:\WINDOWS\SYSTEM\MDM.EXE
O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
O4 - HKLM\..\RunServices: [StillImageMonitor] C:\WINDOWS\SYSTEM\STIMON.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PlaxoUpdate] C:\WINDOWS\Plaxo\2.4.1.5\InstallStub.exe -a
O4 - Startup: Encoder Agent.lnk = C:\Programmer\Windows Media Components\Encoder\WMENCAGT.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: NkbMonitor.exe.lnk = C:\Programmer\Nikon\PictureProject\NkbMonitor.exe
O4 - Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = C:\Programmer\NETGEAR\WG111 Configuration Utility\WG111CFG.exe
O4 - Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Shdocvw.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.get2net.dk/
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/20011223/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {1FB464C8-09BB-4017-A2F5-EB742F04392F} (Microsoft Terminal Services Control (redist)) - http://donlassini.dyndns.dk/wts/mstscax.cab
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20021205/qtinstall.info.apple.com/borris/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: Yahoo! Freecell Solitaire - http://yog55.games.scd.yahoo.com/yog/y/fs10_x.cab
O16 - DPF: {1E2941E3-8E63-11D4-9D5A-00902742D6E0} (iNotes Class) - http://post.kbherg.dk/iNotes.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {3BFFE033-BF43-11D5-A271-00A024A51325} (iNotes6 Class) - http://post.kbherg.dk/iNotes6.cab
O16 - DPF: Nordea Online investering - https://www.onlineinvestering.nordea.dk/oiclient.nsf/files/client/$FILE/oiclient.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netpension.danicapension.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 12:44 #12
Du kan ikke fjerne virusser direkte fra windows.. Du bliver nød til at genstarte i fejlsikret tilstand og lave en scanning der.. Grunden til dette er at når windows kører normalt er filerne i brug, og derfor kan de ikke slettes. I fejlsikret tilstand er det kun de mest nødvendige ting der kører derfor kan du slette dem der

Vh Nicki
Avatar billede bamberg Nybegynder
11. december 2005 - 12:55 #13
Oops. Det gik lige lidt for hurtigt. Det var Stinger der fandt virussen og hvor der ikke skete noget, da jeg klikkede på remove knappen.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
11. december 2005 - 12:56 #14
Prøv lige i fejlsikret tilstand der kan du fjerne dem da de ikke er "i brug"
Avatar billede fromsej Praktikant
11. december 2005 - 13:25 #15
Prøv lige når du kører Stinger igen, at klikke på File->Save report to file og kopier teksten herind.
Avatar billede bamberg Nybegynder
12. december 2005 - 19:58 #16
Nu har jeg kørt det hele forfra igen. Stinger report filen ser sådan ud:
cAfee AVERT Stinger Version 2.5.6 built on Aug 16 2005

Copyright (C) 2005 Networks Associates Technology, Inc. All Rights Reserved.

Virus data file v1000 created on Aug 16 2005.

Ready to scan for 54 viruses, trojans and variants.

Scan initiated on Mon Dec 12 18:38:05 2005

C:\_RESTORE\ARCHIVE\FS2504.CAB\A1627816.CPY

    Found the W32/Swen@MM virus !!!

C:\_RESTORE\ARCHIVE\FS2506.CAB\A1628655.CPY

    Found the W32/Bagle.aa@MM!vbs virus !!!

C:\_RESTORE\ARCHIVE\FS2507.CAB\A1628742.CPY

    Found the W32/Swen@MM virus !!!

C:\_RESTORE\ARCHIVE\FS2507.CAB\A1628851.CPY

    Found the W32/Bugbear.b.dam virus !!!

C:\_RESTORE\ARCHIVE\FS2507.CAB\A1628990.CPY

    Found the W32/Swen@MM virus !!!

  Number of clean files: 185271

  Number of infected files: 5
Avatar billede bamberg Nybegynder
13. december 2005 - 09:58 #17
Fromsej, jeg tror ikke mit problem er løst. Men du har givet mig så mange gode råd. Vil du ikke oprette et svar, så at jeg kan give dig pointene.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2005 - 17:00 #18
Jo.*S*
Din seneste Hijackthislog er ren.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den.
Så er de vira Stinger finder en saga blot.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Avatar billede bamberg Nybegynder
13. december 2005 - 17:06 #19
Tak!
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2005 - 17:17 #20
Velbekomme og tak for point. :-)