Avatar billede cyberface Nybegynder
09. december 2005 - 14:06 Der er 7 kommentarer

en ægte dovenlars 8^)

Hej

Mit sql er mere end almindeligt rustent - normalt er det heller ikke noget jeg piller med ...

Har dog nu brug for at ændre værdien af et bestemt felt (weight) til fx. 1, i alle records i en tabel (products).

Der er garanteret en eller anden som kan ryste det statement lige ud af ærmet ?!? (pls)

</cyberface>
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2005 - 14:10 #1
Altså, du vil have alle rækker, hvor weight er 1?

Måske du skulle kaste din dovne "lars" en tur forbi http://sqlcourse.com eller tilsvarende introduktioner :P

Derudover er det blot:

SELECT * FROM products WHERE weight = 1

Meget enkelt og ligetil :)

--
Morten Barklund
Avatar billede cyberface Nybegynder
09. december 2005 - 14:12 #2
hej Lars

nej jeg vil gerne rette værdien af feltet weight til at være = 1 i alle records i tabellen (pt. er de sat til værdien 0)
Avatar billede cyberface Nybegynder
09. december 2005 - 14:17 #3
tak for linket i øvrigt. Kan hurtigt se at det skal ligne noget med:

update products set weight = 1 where ...
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2005 - 14:18 #4
Hej Lars,

Okay, så er det:

UPDATE products SET weight = 1

Hilsen Lars (eller hvad jeg nu hedder)
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2005 - 14:19 #5
Præcis - du behøver så ingen WHERE, hvis det skal gøres for alle rækker uden betingelser :)
Avatar billede plazm Nybegynder
09. december 2005 - 14:21 #6
Barklund, vidste du ikk du hed Lars ? ;D
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2005 - 14:57 #7
Tydeligvis ikke - men "lars" er jo ikke så meget noget man hedder, som det er noget man er :)