Avatar billede csvendsen Nybegynder
09. december 2005 - 06:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes får man en webforn i VS.Net vist midt i browseren

Jeg ønsker en webformular bliver centreret i browseren, uafhængig af hvad brugeren kører med i opløsning. Standard bliver den vist i venstre side.  I en html label (<Div>), og i en tabel kan man angive, at disse skal centreres, men det vil jeg helst undgå. Kan nogen hjælpe mig med en løsning.
Avatar billede csvendsen Nybegynder
23. marts 2006 - 07:41 #1
Det må gerne være en løsning i html kode eller via css. Har forsøgt med <Center> i html body og i css med følgende:
body
{
background-image: url('bagside_billede.jpg');
BACKGROUND-POSITION: center top;
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;
margin: 0 auto;
width: 100%;
}
Her er det kun bagside billedet som vises centreret, og ikke formen.
Måske skulle jeg lukke her og flytte spørgsmålet til anden kategori.
Avatar billede csvendsen Nybegynder
26. marts 2006 - 14:21 #2
Så lykkedes det langt om længe selv at finde en løsning, som i hvert fald virker i IE 6.0:

Følgende i CSS-filen (jeg har kaldt den StylesCenter.css)

body {
margin: 0; /* to avoid margins */
text-align: left; /* to correct the centering IE bug*/
background-image: url('bagside_billede.jpg');
BACKGROUND-POSITION: center top;
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat;
}

#Form1 {
position:absolute;
left: 50%;
top: 40px;
width: 746px;
height: 515px;
/*margin-top: 100px;  Hvis top margin ønskes */
margin-left: -373px; /* Negativ venstre margin divideret med halv bredde */
border: 1px solid #333;
background-color: #eee;
text-align: left; /* Tekst venstrestillet */
}

I html koden <HEAD> indsættes :
<LINK href="StylesCenter.css" type="text/css" rel="stylesheet">

<form id="Form1" style="Z-INDEX: 100" method="post" runat="server">
Her indsættes hvad der ønskes i formen
</form>
Avatar billede csvendsen Nybegynder
26. marts 2006 - 14:36 #3
Testside på ovenstående, hvor låsning af overskrift og 1 kolonne i datagrid også er med:
http://www.carsten-svendsen.dk/Datagrid.aspx