Avatar billede lionheart Nybegynder
08. december 2005 - 23:45 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til data transaktion

Hej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem. Det er vedr den her sætning jeg ikke kan få til at virke:
<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%="+id+"%>><%= rstSearch.Fields("alias").value %></a></td>

Det er er meningen at når jeg kører musen over feltet/linket "alias", så skal den vise id nummeret. Indtil nu viser den kun +id+ når jeg kører  musen over linket. Det vil sige når den overfører dataerne til den anden side viser den samtlige id profiler.....håber nogen kan ændre koden for mig?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. december 2005 - 14:57 #1
F.eks
<% $id=enværdi %>
<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%$id%>><%= rstSearch.Fields("alias").value %></a></td>

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
09. december 2005 - 15:11 #2
virker det?
Avatar billede lionheart Nybegynder
09. december 2005 - 16:53 #3
jeg har brugt VB-script og asp. Jeg mener at man bruger $ tegnet i php ik? Men har prøvet, det virker ikke....desværre :(
Avatar billede lionheart Nybegynder
09. december 2005 - 17:17 #4
jeg har også prøvet at skrive det sådan her:
<td><%=rstSearch.Fields("<a href=bokser_vaelg_ok.asp?nr="+id+">"+alias+"</a>").value %></td>

Men så skriver den der her fej på siten:
Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A0CC1)
ADO Could not find the object in the collection corresponding to the name or ordinal reference requested by the collection.
/searchform2.asp, line 51
Avatar billede innercitydk Nybegynder
10. december 2005 - 02:34 #5
Prøv lige det her:

<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%id%>><%= rstSearch.Fields("alias").value %></a></td>
Avatar billede lionheart Nybegynder
11. december 2005 - 20:56 #6
Hej, har prøvet og får nu dette svar:
Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A01F4)
'id' is undefined
/searchform2.asp, line 51
Avatar billede lionheart Nybegynder
20. december 2005 - 13:41 #7
Jeg har skrevet indlægget igen med titlen :"Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig?", og fik et godt svar af "fennec":
<td><a href=bokser_vaelg_ok.asp?idnr=<%= rstSearch("id") %>><%= rstSearch("alias") %></a></td>
Jeg har givet ham 100 point og derfor tager jeg de her 60 point tilbage ;0)