Avatar billede trinerafn Nybegynder
08. december 2005 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave evt. slettet 0 ell. andet tal om til 0 igen

Jeg har en masse tekstboxe på en form, hvor der skal tastes tal i. Formen er bygget på en query. Jeg har læst et sted at queries ikke accepterer Null værdier, og derfor ikke viser recorden, hvis f.eks. jeg sletter "0" (sat ind som defaultværdi). Hvordan sikrer jeg at recorden vises (i.e. kommer med i querien). Jeg har prøvet at skrive nedenstående, men det virker ikke...

Private Sub TbAmbientAirTempMin_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If IsNull(Me.TbAmbientAirTempMin) Then
  Me!TbAmbientAirTempMin.Value = 0
End If
End Sub
Avatar billede overchord Nybegynder
08. december 2005 - 14:46 #1
Er det kriterier til en query du indtaster i dine textbokse?
Avatar billede jensen363 Forsker
08. december 2005 - 14:47 #2
En query viser poster, uanset om der er en værdi eller ej, blot posten er oprettet. Så der burde ikke være nogle problemer.

Hvordan ser din query ud ?
Avatar billede mugs Novice
08. december 2005 - 14:48 #3
Query kan sagtens håndtere Null. Du kan se detr alene ved at du har kriteriet Null, herved kommer alle poster ud der er Null i feltet.

Hvis det er io en beregning er det sandt at Access ikke kan beregne, hvis et eller flere felter er Null. Det kan du komme om ved at bruge funktionen Nz som returnerer en værdi hvis feltet er Null.

Men lidt flere oplysninger er ønskelig.
Avatar billede trinerafn Nybegynder
08. december 2005 - 15:28 #4
Ja, jeg ved ikke hvad jeg gjorde forkert før, men nu virker det, også selv om jeg helt sletter 0, så...