Avatar billede syskim Nybegynder
08. december 2005 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatere BIOS

Jeg har brug for en opdatering til en bios. Bundkortet er et ASUS P4B Rev. 1.05. Jeg har kigget på www.asus.com, men deres download og support funktioner virker tilsyneladende ikke. Er der andre steder, jeg kan kigge. På http://www.driversplanet.com/bios%20updates/Abit/models.aspx?mfg=33 har jeg fundet en fil, der hedder pb4f2.exe, men er overhovedet ikke sikker på, at det er den, jeg skal bruge.

Jeg kunne også godt tænke mig en henvisning til et sted, hvor der er en udførlig anvisning i, hvordan man opdaterer BIOS uden at komme galt afsted.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2005 - 11:39 #1
asus download virker fint via www.asuscom.de
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2005 - 11:40 #2
den du har fundet på driver planet er tilsyneladende en abit, flash din bios med den og du skal have en ny BIOS chip.

Hvorfor vil du opdatere din BIOS?
Hvilken BIOS version har du nu?
Avatar billede syskim Nybegynder
08. december 2005 - 11:55 #3
Under opstart siger den ACPI BIOS Revision 1008.
Under opstart har den periodisk problemer med at finde harddisken. Pc'en (m. XP-Pro) står på en skole. Vi har haft, andetsteds i kommunen, lignende problemer med en række pc'er af lidt ældre model (Win98). I flg. en kollega har opdatering af BIOS hjulpet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2005 - 12:03 #4
Harddisken kan også være defekt.
Hvis jeg var dig ville jeg teste harddisken, med producentens tool til test af harddiske, du finder de største producenters tools samlet på www.ultimatebootcd.com du kan jo flashe BIOSen i mellemtiden. Et ASUS motherboard kan falshes via windows. Windows programmet finder selv den nyeste flash version på nettet.

http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?root=198&SLanguage=de-de

http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments_content.aspx?no=195&SLanguage=de-de
Avatar billede syskim Nybegynder
20. august 2006 - 14:34 #5
ok
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. august 2006 - 17:10 #6
Hvad fandt du ud af? er dit problem løst? Hvad var løsningen?