Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
08. december 2005 - 10:52 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

Kan i hjælpe

er der en meget hurtigere måde at få inføjet síder der skal blokeres, f.eks hvis der er 10 websteder der skal blokeres er det surt at skulle skrive det samme på alle pc´er,måske en form for script der kan køres så jeg bare har en fil på en diskette med alle de forbudte sider
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 11:06 #1
Åben Notepad, og paste teksten mellem de stiplede linier ind i det:

----------------------------------------------
@echo off
cd %windir%\system32\drivers\etc
copy hosts hosts.gl
attrib hosts -r
echo 127.0.0.1 coolwebsearch.com >>hosts
echo 127.0.0.1 wazzupnet.com >>hosts
attrib hosts +r
----------------------------------------------

Gem indholdet som fixhosts.bat. Du skal når du gemmer, sikre dig, at der står "alle filer" ud for Filtyper.

Denne fil kan du køre på alle pc'ere, hvis de har WinXP installeret, og så blokeres ethvert forsøg på at besøge:
coolwebsearch.com
wazzupnet.com

Du kan selv tilføje flere.
Avatar billede jih Nybegynder
08. december 2005 - 11:09 #2
taget fra IE-SPYAD...

du kan oprette en .reg fil som du skriver følgende i:

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\(hjemmesiden uden paranteser)]
"*"=dword:00000004

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\(næste hjemmeside uden paranteser)]
"*"=dword:00000004

det skulle gerne blokere siderne meget hurtigt..
Avatar billede jih Nybegynder
08. december 2005 - 11:11 #3
hmm... kig bort fra mit svar.. det blokerer dem ikke .. det gør kun sådan at de ikke kan bruge active-x og lignende på hjemmesiderne.. undskyld mine unødvendige indlæg.. o.O
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 11:13 #4
Webpsycho's metode burde også virke -- men den blokerer så vidt jeg ved kun for IE-explorer (og altså ikke fx Firefox, Opera, o.lign). Men det er jo også det, de fleste bruger...
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 11:14 #5
Hov, krydspost. Det er også rigtigt. Den blokerer ikke selve siderne (UPS!).
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
08. december 2005 - 11:30 #6
jeg vil blive meget glad for at der måske kan findes en løsning, det er surt at skulle begynde forfra efter en formatering ......... håber der er hjælp, man bliver lidt magelig med tiden :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. december 2005 - 11:39 #7
Ja, men prøv så den løsning, jeg lagde i første post. Den er jeg ret sikker på virker :-)
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
09. december 2005 - 09:36 #8
hej ejvindh ..... jeg har kørt dit forslag, det blokerer ikke siden, jeg håber i kan hjælpe mig med en løsning :-)
Avatar billede jih Nybegynder
09. december 2005 - 09:49 #9
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
09. december 2005 - 10:50 #10
tak det ser ud til at virke, men kan man tvangsstyre den side den viser så jeg vælger en der skal komme i stedet for, så i stedet for msn side hvor den giver forslag til andre website, så jeg istedet lader den gå ind på f.eks www.af.dk
Avatar billede jih Nybegynder
09. december 2005 - 11:05 #11
hosts filen er en redirecter.. så det burde kunne lade sig gøre.. prøv og skift 127.0.0 ip'en foran den side du blokerer til www.af.dk .. jeg er ikke sikker på at det virker, men hvis ikke kan du bare skifte det tilbage igen jo. ;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. december 2005 - 11:38 #12
Det er jo sådan set det samme jeg foreslår i mit første forslag (i hvert fald i princippet). Mit script skulle bare automatisere processen, så du ikke selv skal ind og skrive i hosts-filen. Har du husket at ændre web-side-angivelserne i scriptet? Får du nogen fejlmeddelse når du kører det?

Hvis du gider at arbejde videre på scriptet, så kan du evt prøve at tilføje følgende linie til sidst i scriptet, så du kan nå og se om der kommer fejlmeddelser inden vinduet lukker ned:

pause

Endelig kunne det også være givende at se indholdet af hosts-filen efter at du har kørt scriptet. Du finder den her:
C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts

Angående at redirecte til en anden side i stedet for bare at forhindre visningen, så er du nødt til at finde ip-adressen på den side, du vil redirecte til, og så sætte den i stedet for den IP, der starter med 127....

Du kan finde ip'en for de forskellige adresser ved at slå op her:
http://www.all-nettools.com/toolbox
Avatar billede jih Nybegynder
09. december 2005 - 12:05 #13
ak ja.. man lærer så længe man lever.. :)
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
12. december 2005 - 09:07 #14
jeg har bare 2 problemer jeg ikke kan finde ud af, jeg kan ikke få redirect til at virke, det andet er kan man ikke bare overskrive filen ??  jeg lavede en del test og den kopierede bare det hele ind i samme fil så til sidst stod der der 25 gange :-(
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 10:50 #15
Angående overskrivning, så kan du godt dette, du skal bare sikre dig, at denne linie også er den nye fil:
127.0.0.1      localhost

At du ikke kan få det til at virke forstår jeg imidlertid ikke helt. Det kunne måske hjælpe, hvis du prøvede at lægge hosts-filen herind, så jeg kan se hvordan den ser ud. Prøv at åbne denne fil med notepad, og læg indholdet herind:
c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
12. december 2005 - 11:27 #16
Hej ejvindh .... nu virker det ..... men jeg har en bootdisk der kan læse NTFS, kan man ikke bare køre den fra dos eller er det bedre bare at kopiere den ind, jeg vil gerne at filen overskrives og ikke bare ligger nyt ind i forlængelse af det andet,  men ind til videre 1000 tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 11:37 #17
Dejligt at det virker :-)

Denne version af scriptet overskriver den gamle hosts-fil med en ny. Hvis du gemmer scriptet på din diskette, kan du bare køre den derfra (hvis disketten bruger autoexec.bat kan du endda muligvis paste scriptet ind i autoexec, og så køres det automatisk når disketten booter -- men det afhænger af hvilken ntfs-reader, du bruger):

----------------------------------------------
@echo off
cd %windir%\system32\drivers\etc
if not exist hosts.gl copy hosts hosts.gl
attrib hosts -r
echo 127.0.0.1 localhost >hosts
echo 127.0.0.1 coolwebsearch.com >>hosts
echo 127.0.0.1 wazzupnet.com >>hosts
attrib hosts +r
----------------------------------------------
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
12. december 2005 - 11:50 #18
ja det med ntfs reader ...... kender du en, den jeg bruger har en menu og er ikke særlig bruger venlig, men når jeg bruger dit script skriver den bare i forlængelse af hvad der står i host, den sletter ikke
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 12:04 #19
Angående Ntfs-reader, så har jeg selv lavet en bootdiskette, der kan downloades her:
Diskette-boot: http://danborg.org/spy/download/Ntfs4freedos_dk.exe
CD-boot: http://danborg.org/spy/download/Ntfs4freedos_dk.iso

Den eneste ulempe er, at hvis der er NTFS-drev på computeren, kommer der under opstarten en skærm op, hvor du i bunden skal skrive "yes". Herefter virker den helt som en almindelig dos.

Men med denne diskette er det lidt besværligt at autokøre scriptet, men det kan dog lade sig gøre. Hvis du gemmer scriptet i diskettens rod, som fixhosts.bat, skal du udskifte sidste linie i autoexe.bat med følgende:
a:\ntfs4dos.exe a:\command.com /k a:\fixhosts.bat

(hvis du bruger cd-versionen skal du naturligvis lave disse ændringer i iso-filen, inden du brænder cd'en)

Angående overskrivning, så er jeg helt sikker på, at den sidste version jeg lagde af scriptet overskriver den gamle hosts-fil. Pointen er at den første linie, der skriver til hosts-filen kun har ét ">" -- hvor de andre har 2. Dette betyder, at den overskriver den eksisterende fil.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. december 2005 - 12:05 #20
De disketter jeg linker til bruger ntfs4dos som ntfs-aflæser.
http://www.datapol.de/dpe/freeware/

Kan ntfs-reader egentlig overhovedet skrive til ntfs-HD'ere?
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
13. december 2005 - 09:26 #21
chdir failed for `\system32\drivers\etc
hosts =>  hosts.gl
[---ra] -> [----a] hosts
[----a] -> [---ra] hosts

denne fejl får jeg hvis jeg kører den under dos, jeg har stadig den fejl at den ikke sletter eller overskriver hosts, men i  stedet fylder på den.
men kopierer jeg texten ind er det perfekt ..... men er lidt doven så en dos funktion ville jeg være glad for at kunne få til at virke.
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
13. december 2005 - 10:02 #22
Jeg har snart ikke mere hår på hovedet..... jeg bruger dette script, men når jeg kører det fra en diskette skriver den bare til disketten ....
@echo off
cd %windir%\system32\drivers\etc
if not exist hosts.gl copy hosts hosts.gl
attrib hosts -r
echo 127.0.0.1 localhost >hosts
echo 127.0.0.1 coolwebsearch.com >>hosts
echo 127.0.0.1 wazzupnet.com >>hosts
attrib hosts +r
jeg kan heller ikke få den til at virke fra dos, kun inde fra windows og fra skrivebordet og ikke disketten .... men er der ikke en commando der sletter filen eller indholdet, da jeg var færdig med at teste filen, fyldte den 1.2 mb :-(
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. december 2005 - 12:57 #23
Problemet er nok, at %windir% ikke er defineret ude i ren dos. Prøv at skrive den fulde adresselinie i 2. linie i stedet. Sandsynligvis:

cd C:\Windows\system32\drivers\etc
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
13. december 2005 - 13:05 #24
ejvindh ...... det har jeg også, men den vil bare ikke skrive til filen, men det sjove er at uanset hvad jeg gør så overskriver den ikke men kun tilføjer, men ud over det så virker det fint
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. december 2005 - 13:52 #25
Kan du ikke prøve at kopiere scriptet som det nu ser ud herind. Så er det lidt nemmere for mig at vurdere.

Den Dos-diskette du bruger. Er det den jeg linkede til ovenfor? Hvis nej, hvilken dosversion ligger der så på den? Hvis du ikke ved det, så kan du finde ud af det, ved når den har bootet, at skrive (efterfulgt af return)
ver
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
13. december 2005 - 14:47 #26
@echo off
cd c:\%windir%\system32\drivers\etc
if not exist hosts.gl copy hosts hosts.gl
attrib hosts -r

echo 193.108.42.63      www.somali.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.websamba.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.maansoor.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.tvsomalilandeurop.com    >>hosts
echo 193.108.42.63      www.odwayne.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.halganews.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.islam.dk            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.iraqvoice.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.hiiraan.com            >>hosts
echo 193.108.42.63    www.puntlandpost.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.baidao.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.bbcsomali.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.aqudsalarabi.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.aljazeera.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.somaaliweyn.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.sooyaal.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.caynabo.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.hargaysanews.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      somali.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      websamba.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      maansoor.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      tvsomalilandeurop.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      odwayne.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      halganews.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      islam.dk            >>hosts
echo 193.108.42.63      iraqvoice.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      puntlandpost.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      baidao.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      bbcsomali.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      aqudsalarabi.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      aljazeera.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      somaaliweyn.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      sooyaal.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      caynabo.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      hargaysanews.com        >>hosts
attrib hosts +r

jeg har brugt begge og det duer ikke :-(
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. december 2005 - 19:43 #27
2.linie er forkert. Du bruger stadig %windir% variablen, og det kan du ikke ude fra dos. Du er nødt at specificere præcis hvilken mappe hosts-filen ligger -- som tidligere nævnt er skal der sandsynligvis stå følgende:
cd C:\Windows\system32\drivers\etc

Og grunden til at du ikke overskriver den gamle hosts-fil er, som jeg også tidligere har nævnt, at du ikke ved den første skrivning nøjes med at bruge ét ">". Den følgende linie SKAL stå lige efter linien, hvor der står "attrib hosts -r"
echo 127.0.0.1 localhost >hosts
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. december 2005 - 10:07 #28
Det  sjove er at den viser den skriver i dos, men tjekker du så filen står der intet i den, men gør du det manuelt er det super, men det kræver at jeg er logget på som admin :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2005 - 10:56 #29
Den forstod jeg ikke helt. Fik du løst de tidligere problemer, og er dette så et nyt? Og hvad mener du med manuelt?

Det kunne godt lyde som om, at den ntfs-driver som du bruger ikke kan skrive til ntfs-drev (men kun læse). Du har endnu ikke svaret mig på hvilken ntfs-driver du bruger.

Hvis du ikke kan få det ovennævnte script til at virke, kan du jo også vælge at lave en hosts-fil, som du vil have den, lægge den over på en diskette, sammen med et batch-script, der kan kopiere det ind på sin rette plads (skal som du nævner enten køres fra windows med admin-rettigheder, eller fra en dos, der kan skrive til NTFS-drev). Men da jeg er ved at ryge i flytterod, kan jeg desværre ikke hjælpe dig til rette med den løsning.

Men kan du ikke prøve at opsummere præcis hvad du gør (hvilken dos, hvilken ntfs-driver du bruger, om du kører scriptet fra autoexec.bat eller du selv starter batch-scriptet, hvad du mener med manuelt/automatisk), og så lægge scriptet herind igen, så jeg kan se dets indhold. Du må også gerne lægge indholdet af en hosts-fil herind, efter at du har kørt scriptet. Så må vi kunne komme til bunds i det. Det undrer mig lidt, at det bliver ved med at drille så meget.
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. december 2005 - 13:29 #30
ja også mig ..... men jeg har prøvet med ntfs4dos og den fra datapol, men det sjove er at kører jeg scriptet fra windows virker alt som det skal, men når den kører fra dos skriver den intet ind, jeg kører filen manuelt fra dos, der vil den intet.

Host filen virker når den er kørt fra skrive bordet i windows, hvis jeg kører den fra disketten skriver den bare til hostfil på diskette, det er som om den ikke vil gå ud og kigge på c:
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. december 2005 - 15:43 #31
ejvindh ....... jeg har et andet spørgsmål, kan man ikke i stedet for ligge et script på printerserveren og så når pcén starter i bruger mode med begrænset rettigheder lade den hente/updatere filen fra serveren, jeg giver bare filen admin rettigheder ....... bare en tanke :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. december 2005 - 19:56 #32
Angående scriptets fejlvirkning, så kan det måske skyldes at du kun skriver "y" ved opstartsvinduet, i stedet for "yes". I hvert fald tyder det på, at der er noget galt med ntfs-driverens adgang til HD, når det virker fint i Windows, men ikke i dos.

Angående brugen af printerserver, så kender jeg jo ikke jeres system så godt, men man kunne sagtens forestille sig at batch-filen kan køres fra en server. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du vil køre den hver gang pcen starter op. Hosts-filen behøver kun ændres én gang (medmindre I har installeret noget software, der ghoster systemet ved hver ny opstart).

Men jeg mener nu ikke man kan give filer "admin-rettigheder". Det er kun (så vidt jeg ved, da) brugere, der kan have det. Men det kan være, du kender nogle tricks, som jeg ikke kender :-)
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
14. december 2005 - 20:03 #33
jeg skriver godt nok "yes" men den visre den skriver, men går jeg så ind og tjekker er der ikke skrevet til host filen i windows, men den har skrevet en host fil på disketten
Avatar billede jih Nybegynder
15. december 2005 - 11:26 #34
Kommentar: ejvindh
---
"Det er jo sådan set det samme jeg foreslår i mit første forslag (i hvert fald i princippet). Mit script skulle bare automatisere processen, så du ikke selv skal ind og skrive i hosts-filen."

Hvorfor går i så højt op i at lave et script så at det virker, når I kan gå ind og lave det selv..? det tager jo mere end dobbelt så lang tid, når man prøver og prøver at få et script til at gøre det hurtigere for dig.. :P
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
15. december 2005 - 13:06 #35
webpsycho ....... den bat fil jeg kører er også ok, men det jeg ville ønske var at når jeg kører den fra ntfsdos diskette at den så skrev direkte til C:\Windows\system32\drivers\etc men uanset hvad jeg gør så skriver den kun til disketten den overskriver ikke filen men der imod fylder den bare det samme på engang mere plus de evt tilføjelser der er, det at jeg kan redirecte til af er fedt.
Avatar billede jih Nybegynder
15. december 2005 - 15:27 #36
nu kan jeg mere eller mindre ingenting, men hvis jeg tænker på programmering generelt, ville det da se ud til at det skulle være noget lignende med det her:

@echo off
cd C:\Windows\system32\drivers\etc
if not exist hosts.gl copy hosts hosts.gl // Prøv med og uden denne linie
attrib hosts -r

echo 193.108.42.63      www.somali.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.websamba.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.maansoor.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.tvsomalilandeurop.com    >>hosts
echo 193.108.42.63      www.odwayne.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.halganews.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.islam.dk            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.iraqvoice.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.hiiraan.com            >>hosts
echo 193.108.42.63    www.puntlandpost.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.baidao.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.bbcsomali.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.aqudsalarabi.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.aljazeera.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.somaaliweyn.com        >>hosts
echo 193.108.42.63      www.sooyaal.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.caynabo.com            >>hosts
echo 193.108.42.63      www.hargaysanews.com        >>hosts
copy hosts hosts.gl

det ville være mit forslag.. men jeg kender nada til .bat, så det er bare et skud hen i vejret.. men værd at prøve :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. december 2005 - 19:47 #37
Webpsycho: Det der er  da helt forkert. Hvorfor vil du først lave en sikkerhedskopi EFTER at du har skrevet i den oprindelige fil? Og med den version, er det da helt sikkert, at den oprindelige fil ikke bliver overskrevet. Det ville du også kunne se, hvis du læste tråden igennem.

kurtthomsen: Nu kan jeg se, at der åbenbart stadig er 2 problemer med scriptet. Dels at det ikke virker fra disketten. Dels at det ikke overskriver. Gælder den manglende overskrivning også, hvis du kører fra dos? Hvis ja, tror jeg altså stadig at du mangler en linie i dit script, hvor der kun skrives med ét ">". Men under alle omstændigheder burde det problem kunne løses ved at indføje følgende linie inden echo-linierne:
del hosts /f

Problemet med at køre scriptet fra dos kan muligvis løses ved at du selv laver en dos-diskette som den jeg har linket til tidligere. Problemet kan skyldes at den diskette jeg linkede til er baseret på freedos. Hvis du går ind på dette link, og downloader programmet, og så laver en dos-diskette efter de anvisninger, der findes, kan du få en dos-diskette på Win-dos basis. Det kan være det løser det. Ellers er jeg bange for, at du må leve med at køre det fra windows.

Jeg kan desværre kun hjælpe i meget begrænset omfang de næste dage, da jeg skal til at flytte og knap nok har computer og internetforbindelse. Denne tråd har allerede trukket meget længere ud, end jeg havde forventet. Men i næste uge skulle jeg kunne være tilbage, hvis det stadig behøves.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
18. december 2005 - 02:12 #38
Hej.

Jeg holder mig fra alle de batch-kommandoer - en nem og hurtig søgning på google (it's your friend) gav flg. resultat:

Læs denne side: http://accs-net.com/hosts/what_is_hosts.html
Gå så ind på "Get the Hosts file" i menuen - og klik på filen fra den 31. august 2003 - at den ikke supporteres mere betyder blot den ikke bliver opdateret og du dermed selv skal gøre dette, hvis der er yderligere websites du vil blokere.

Denne fil skal du hente. Når den så er hentet skal du pakke den ud med WinRar eller hvad du bruger til ZIP-filer - typisk WinZIP og udpakke den til flg. mappe - se GODT efter, for ellers virker det ikke

Hosts filen er IKKE en mappe - men en fil UDEN efternavn (fx .txt):

Filen skal udpakkes til eller kopieres til:

Windows 95/98/Me c:\windows

Windows NT/2000/XP Pro  c:\winnt\system32\drivers\etc

Windows XP Home c:\windows\system32\drivers\etc

Du bliver bedt om at overskrive en fil - tryk her ja.

Start din browser og tjek www.jubii.dk - den er spææret.

Gå så ind i førnævnte mappe og højreklik på filen HOSTS - ikke HOSTS(noget bagefter) og vælg åbn - ikke åbn med. Her vælger du notepad - og husk at slå flueben fra nederst hvor der står benyt altid dette program.

Lav en søgning på www.jubii.dk og http://jubii.dk - og slet disse 2 linier helt - hvis du kun sletter fx. http://jubii.dk vil du ikke kunne bruge internetadressen http://www.jubii.dk - da den stadig er blokeret i HOSTS. Der er yderligere et par linier i filen som giver et resultat på jubii - men da dette er reklame-links - kan disse udelades.
De hedder noget i stil med:
http://d.jubii.dk og
http://i.jubii.dk

Gem og luk dernæst filen og genstart browseren. Nu kan du forbinde til jubii.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
18. december 2005 - 02:13 #39
Godtnok var dette ikke lige det svar du søgte men... tænkte det måske kunne bruges alligevel.. :)
Avatar billede zerocrash Nybegynder
22. december 2005 - 12:07 #40
Hvad er status pt.?
Avatar billede kurtthomsen Nybegynder
05. januar 2006 - 08:15 #41
Hejsa ..... status  er at jeg stadig ikke kan få funktionen til at køre fra DOS, men ellers kører det fint, jeg har prøvet med en copy funktion fra dos, den virker ok