Avatar billede maddog2k1 Nybegynder
08. december 2005 - 08:57 Der er 4 kommentarer

Remote Desktop Web connection

Hejsa jeg sidder og leger med min web connection side,det jeg ønsker er at gøre så at username og password er automatisk tasted ind så man logger ind automatisk uden at skulle trykke noget, det er muligt i Alm. Remote desktop (hvor man har mulighed for at indtaste u/p i selve programmet) her er koden fra min Default.htm - http://pastebin.com/453723
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2005 - 15:31 #1
OK!

Hvordan havde du tænkt dig at det skulle bliver gemt?
- Den nemmeste måde ville nok være at der bliver gemt et par cookies når man logger ind...

\Dan
Avatar billede mortency Nybegynder
08. december 2005 - 19:50 #2
nem code...

Du burde kanskje kryptere cookies....

Har du lavet løsningen selv?
Avatar billede maddog2k1 Nybegynder
08. december 2005 - 20:34 #3
altså håber i forstår... jeg vil anggi usernameog password i koden så man ikke skal trykke noget som helst ind når man trykker connect...
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2005 - 23:09 #4
OK!

Så prøv at indsætte følgende i din side som validerer dit login. Du SKAL indsætte det der hvor der netop er givet tilladelse i login´et:

Response.Cookies("username")="" & Request.Form("username")
Response.Cookies("username").Expires=date+365
Response.Cookies("password")="" & Request.Form("password")
Response.Cookies("password").Expires=date+365

Dette er selvfølgelig forudsat at dine form-felter henholdsvist hedder "username" og "password"...

Så skal du også lige lave et par andre ting i den asp-fil hvor brugeren skal skrive sit brugernavn og adgangskode, men det kan vi vende tilbage til...

Prøv at teste det her og se om dette virker...

\Dan