Avatar billede MrJ Praktikant
07. december 2005 - 20:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med at inkludere en .asp fil i CMS system

Hej

På mit arbejde har vi fået udviklet et ASP script som ligger på en webserver.
Vores intranet kører med et CMS sytem, hvor vi i designet skal indkludere det føromtalte ASP script, som ligger på en anden server.

Når vi gør det, loader siden ind, men uden den inkluderede fil. Og der står at der opstod en timeout.

Hvis man kalder ASP filen direkte i browseren, så virker den fint, men den kan åbenbart ikke lide at blive inkluderet.

Jeg har prøvet på min private webserver at inkludere ASP filen i et tilfældigt script, og der kommer også en fejl om at der opstår time out. Så mit gæt er, at det er noget med webserveren, som er sat forkert op, så man ikke kan inkludere filen.
Men jeg kender ikke meget til IIS, så derfor spørger jeg jer, om i ved om det er muligt at forbyde at andre servere inkluderer bestemte filer?
Eller har i nogen andre ideer til hvad, der kan være i vejen?

Mvh
Effer
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 09:40 #1
Hej

Jeg kan svare på lidt af dit spørgsmål... Du kan ret let "forbyde" andre i at hente din inkluderingsfil end den side som skal gøre det...
Du skal bare tilføje nedenstående i din inkluderingsfil:
<% if NOT Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") = "NavnetPåDinASPFilSomDenSkalVisesI.asp" then%>
Du har ikke tilladelse til at se denne fil!
<%else%>
Her skal din inkluderingsfil afvikles...
<%end if%>
Avatar billede MrJ Praktikant
20. december 2005 - 16:21 #2
Undskyld jeg ikke har svaret før nu.

Jeg kan desværre ikke bruge dit forslag, da jeg forsøger at finde ud af hvorfor jeg ikke kan inkludere en fil fra en anden server - som også står på mit arbejde - så jeg ved at der ikke er nogen beskyttelse, i den stil du skriver.

Men jeg lukker spørgsmålet, da der ikke er andre, der har svaret.

Mvh
Effer