Avatar billede thomasw Nybegynder
07. december 2005 - 01:46 Der er 3 kommentarer

lave en tabel med 2 kolonner vi en for løkken

Hej jeg har detter kode her:

<form>
<center>
<table cellpadding=4 cellspacing=2 border=0>

<th bgcolor="#CCCCFF" colspan=2>
<font size=3><b>ACCOUNT REGISTERATION</b></font>
<br>

</th>

<tr bgcolor="#c8d8f8">
<td valign=top>
<b>Navn<sup>*</sup></b><br>
<input type="text" name="firstName" value="" size=20 maxlength=20>
</td>

<td  valign=top>
<b>Efternavn<sup>*</sup></b>
<br><input type="text" name="lastName" value="" size=20 maxlength=20>
</td>
</tr>

<tr bgcolor="#c8d8f8">
<td valign=top>
<b>Gade<sup>*</sup></b><br>
<input type="text" name="street" value="" size=20 maxlength=20>
/td>
<td  valign=top>
<b>Land<sup>*</sup></b>
<br><input type="text" name="country" value="" size=20 maxlength=20>
</td>
</tr>

<tr bgcolor="#c8d8f8">
<td valign=top>
<b>By <sup>*</sup></b><br>
<input type="text" name="city" value="" size=20  maxlength=40><br>
</td>

<td  valign=top>
<b>Postnummer <sup>*</sup></b> <br>
<input type="text" name="zip" value="" size=20  maxlength=4>
</td>
</tr>

Resultatet i min browser er 2 kolonner
| Navn  |    efternavn |
| gade  | land        |
|by      |postnummer  |

Jeg prøver nu at lave opbygge det samme med et array [] idet det der skal præsenteres på JSP siden vil ændre sig for tid til anden:

<form>
<center>
<table cellpadding=4 cellspacing=2 border=0>

<th bgcolor="#CCCCFF" colspan=2>

<br>

</th>

<%
String[] names = { "Navn" ,"Efternavn","Gade","Land","By","Postnummer"};

String[] textfields = {"firstName","lastName", "street","country","city","zip"};

for (int i=0; i<names.length; i++)
{
%>
<tr bgcolor="#c8d8f8">
<td>
<b><%=names[i]%><sup>*</sup></b><br>
<input type="text" name="firstName" value="" size=20 maxlength=20>
</td>
<%
}
%>
<tr>

</table>
</center>
</form>

Men her får jeg KUN 1 TABEL :-(
Det skal lige siget at under hver navn er der et matchende tekst felt

| navn    |
|Efternavn |
| gade      |
| land      |
| by        |
| postnummer |

Kan der ikke lades sig gøre at generer det første "statiske" HTML koder med et loop. Jeg har prøvet med diverse nestede loops, while  løkker og alt muligt, men kan stadigvæk kun få en kolonne. Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede trp79 Nybegynder
09. december 2005 - 10:10 #1
Hej Thomasw
Så vidt jeg kan se så mangler du at lave en kolonne mere. Altså der mangler et <td></td>. Yderligere mangler du at hive dataene ud af textfields arrayet.

Prøv følgende:
<%
String[] names = { "Navn" ,"Efternavn","Gade","Land","By","Postnummer"};

String[] textfields = {"firstName","lastName", "street","country","city","zip"};

for (int i=0; i<names.length; i++)
{
%>
<tr bgcolor="#c8d8f8">
<td> <b><%=names[i]%><sup>*</sup></b><br> </td>
<td><input type="text" name="<%=textfields [i]%>" value="" size=20 maxlength=20> </td>
<%
}
%>

Det er ikke lige testet efter.

Håber det var det du mente, mvh
Torben
Avatar billede trp79 Nybegynder
13. december 2005 - 14:19 #2
thomasw?
Avatar billede trp79 Nybegynder
31. december 2005 - 12:40 #3
uhh uhh?