Avatar billede snigendesok Nybegynder
06. december 2005 - 21:36 Der er 10 kommentarer

Virus eller Hacker ?

Er ret ny med en computer og får følgende besked når jeg åbner Microsoft Explorer:

Attention! Your system is under control of remote computer with IP address 227.4.167.118. The remote computer has access to the following folders on your PC:
- \WINDOWS\System32
- \Program Files\Internet Explorer
- \My Documents
- Drive C:\ files
Click here to download official anti-spyware software

Your private info is collected by W32.Sinnaka.A@mm
Your IP address: 83.95.204.2

Your Country: DK, Denmark

They know you're using: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727)

Operation System: OS Windows

Risk status for futher investigation: VERY HIGH RISK

Time of investigation: Tue Dec 6 12:30:43 PST 2005

Hvad skal jeg gøre???
Avatar billede pixar13 Nybegynder
06. december 2005 - 21:48 #1
Tror det er begge dele. Det ser meget alvorligt ud, men du må nok vente til der kommer nogen genier :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 21:51 #2
Det kan være flere ting, f.eks. en hoax der snyder dig til at tro at noget slemt er sket, men du kan også være blever hijacket af en virus. For at være sikker bør du gøre følgende.

1. Afbryde forbindelsen til nettet.
2. få renset computeren og hvis du ikke kan få god hjælp til det så reinstallerer fra starten.
3. når computeren er ren opdateres hele systemet. Både styresystem og alle programmer
4. installation af antivirus og en software firewall, f.eks. sygate eller kerio. Begge dele fuldt opdateret.
5. Spyware pakke installeres f.eks. fra www.spywarefri.dk
Avatar billede arlet Juniormester
06. december 2005 - 21:51 #3
Lad vær med at hente det anti-spyware software, så bliver du bare endnu mere inficeret..

Hent nyeste version af hijackthis(1.99.1) herfra : http://www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede arlet Juniormester
06. december 2005 - 21:54 #4
Det er en infektion, som vi er bekendt med..

Men lad for guds skyld være med at trykke på linket til det anti-spyware software
Avatar billede amikk Nybegynder
06. december 2005 - 21:56 #5
Det er et hoax! 100%! Hvorfor skulle den ellers indlede med Click here to download official antispyware software - det lugter mere af social engeneering. Køb hellere et antivirus program som fx. Norton Antivirus og så få kompetent hjælp af de hoveder herinde som er stive i hijackthis
Avatar billede arkivaren Nybegynder
06. december 2005 - 22:46 #6
Jeg havde en virus ellers spyware der kom med den samme besked i dag. Desuden havde den lagt underlige genveje ind under "Foretrukne", åbnede underlige sites og havde installeret et program: SpyAxe. Jeg prøvede diverse opskrifter, bl. a. fra dette forum; men valgte til sidst blot at køre systemgendannelse fra et gendannelsespunkt fra i går. Så hvis du kører XP, så prøv det.
07. december 2005 - 08:19 #7
Velkommen til Eksperten.dk iøvrigt...

Nævnte [SpyAxe] er meget fremme for tiden!!!
Der skal en http://www.arlet.dk/hjt.htm procedure til for at komme det til livs.

<arlet> skal nok guide dig derefter... "He (?) Is The Man..."
Avatar billede arlet Juniormester
07. december 2005 - 15:39 #8
dr1 -> http://www.arlet.dk/hvemerjeg.htm

Det må være en He*G*
08. december 2005 - 15:31 #9
... man skal jo være 'politisk' korrekt - tihi... (Selvom jeg egentlig godt vidste det...)

La' os nu se/læse om [snigendesok] komme 'snigende' tilbage ???
12. december 2005 - 10:35 #10
<snigendesok> (Hvad endte denne tråd med?)