Avatar billede ktp Nybegynder
06. december 2005 - 14:27 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Åben Outlook kalender fra Access

Er der nogen der ved hvordan man åbner Outlook kalenderen fra en knap i Access (som VBA kode), og placere sig på en bestemt dato i Outlook kalenderen, som er angivet på et felt i en Access formular.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 14:43 #1
Det bør kunne gøres med CDO Colaborative data objects, men præcist hvordan ved jeg ikke

Du kan købe en bog her
http://www.amazon.com/gp/product/0735614644/qid=1133876327/sr=1-1/ref=sr_1_1/103-2784108-7646219?s=books&v=glance&n=283155

Eller du kan bruge google books med lidt tåldmodighed og fantasi, se

http://books.google.com/books?ie=UTF-8&id=bw4Bw0idUCgC&pg=PA1&lpg=PA1&dq=Programming+Microsoft+Outlook&prev=http://books.google.com/books%3Fq%3DProgramming%2BMicrosoft%2BOutlook%2B&sig=yE40Qyd5tnMlzzGTR3O3JTshPP4

Der er sikkert flere anvendelige børger
Avatar billede ktp Nybegynder
06. december 2005 - 14:46 #2
Det er ikke Outlook jeg skal kode i, det er kun Access der skal åbne Outlook kalenderen på en bestemt dato. Det med og åbne den er kodet, det er parameterne til at åbne kalenderen på en bestem dato, det er galt med.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2005 - 15:21 #3
Amazon bogen har kode til både outlook og exchange jeg mener det same gælder for google book bogen, prøv at kikke i dens indholdsfortegnelse
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2005 - 18:34 #4
ktp>Why do you want to open Outlook Calendar at a specific date? If you want some code to add an appointment then I can supply that.
Avatar billede ktp Nybegynder
06. december 2005 - 19:40 #5
Hi Terry
I have the code to add an appointment.
I want to view then appoinment on a date, comming from a form in Access.
Avatar billede ktp Nybegynder
06. december 2005 - 19:41 #6
... and it have to be in Outlook.
Avatar billede terry Ekspert
06. december 2005 - 20:03 #7
OK. Its noth something I have had the need for. But I'll have a play/look around and see if I can come up with something.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. december 2005 - 08:30 #8
Her er noget du måske kan anvende: (referencer skal have tlilføjet Outlook)

Option Compare Database
Private Sub Kommandoknap6_Click()      'vis dato i outlook, hvis dato udfyldt
    visKalender [dato]
End Sub
Sub visKalender(dato)
Dim olApp, myCal, myItem, Namespace, ba, bb
Dim s1, s2, s3, sx
    s1 = """"
    s2 = CStr(dato)            'datofelt -> streng
    s3 = """"
    sx = s1 & s2 & s3

    Set olApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set Namespace = olApp.GetNamespace("MAPI")
    Set xfold = Namespace.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)

    Set ba = xfold.Items
    Set bb = ba.Find("[start] = " & sx)

    If TypeName(bb) <> "Nothing" Then      'Test om dato er oprettet i kalender
            bb.Display                                  'Er oprettet
    Else
        Set bb = olApp.CreateItem(olAppointmentItem)    'Er IKKE
        bb.Start = dato
        bb.Display
    End If
End Sub
Avatar billede ktp Nybegynder
07. december 2005 - 08:48 #9
Nej ikke helt, jeg er ikke ud efter den skal finde en appointment, men bare åbne kalenderen på den angivne dato.
Avatar billede ktp Nybegynder
07. december 2005 - 09:48 #10
Denne kode virker delvist, men den kan bare ikke åbne på en angivet dato.
Er der ikke nogen som ved hvordan man gør?????

Function DisplayCalendar()
' Function Display Appointment()
Dim Dato As Date
Dim olApp As Outlook.Application
Dim olNs As Namespace
Dato = #8/12/2005# ' Hvor skal denne dato sættes ind for at få outlook til og åbne på denne dato?

    On Error Resume Next
    Set olApp = GetObject(, "Outlook.Application")

    If Err.Number = 429 Then
        Set olApp = CreateObject("Outlook.Application")
    End If

    On Error GoTo 0

    Set olNs = olApp.GetNamespace("MAPI")

    If olApp.ActiveExplorer Is Nothing Then
        olApp.Explorers.Add(olNs.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)).Activate 'olFolderCalendar
    Else
        Set olApp.ActiveExplorer.CurrentFolder = olNs.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)

        olApp.ActiveExplorer.Display
    End If

    Set olNs = Nothing
    Set olApp = Nothing
End Function
Avatar billede ktp Nybegynder
07. december 2005 - 11:09 #11
Jeg har selv fundet løsningen.
For dem der skulle have brug for noget lignende, er her koden ...

Function DisplayCalendar(Dato As Date)
Dim olApp As Outlook.Application
Dim olns As Namespace
Dim ol As Outlook.Application
Dim viw As View
Dim olCal As Outlook.MAPIFolder
Dim olExp As Outlook.Explorer
Set ol = GetObject(, "Outlook.Application")
Set olns = ol.GetNamespace("MAPI")

If ol.ActiveExplorer Is Nothing Then
    olns.GetDefaultFolder(olFolderCalendar).Display
    Else
    Set ol.ActiveExplorer.CurrentFolder = olns.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)
    ol.ActiveExplorer.Display
    End If
Set olExp = ol.ActiveExplorer.CurrentFolder.GetExplorer
Set viw = olExp.CurrentView
viw.GoToDate Dato
Set ol = Nothing
Set olns = Nothing
Set olCal = Nothing
Set olExp = Nothing
Set viw = Nothing
End Function
Avatar billede ktp Nybegynder
07. december 2005 - 11:11 #12
Lukket
Avatar billede uth Nybegynder
02. februar 2009 - 11:40 #13
er der nogen der kan beskrive for mig, hvordan man gør det - sådan helt fra scratch?