Avatar billede dennis_p Nybegynder
06. december 2005 - 12:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan låser jeg en frame i en side af en tabel..

Jeg har lavet en tabel hvor jeg gerne vil have låst den ene side for at den anden ikke rykker med ned når jeg tilføjer noget på siden, hvordan gør jeg det ?

Lige et andet spørgsmål hvordan gør jeg et billed til en submit (login) knap ?
Avatar billede miss-g Seniormester
06. december 2005 - 21:32 #1
<form method="get" action="java script:den_ønskede_funktion()">
<input name="login" type="image" src="login.gif"></form>

Du kan ikke låse indholdet mig bekendt, men hvis du aligner det til top, så vil indholdet altid blive i toppen af cellen...

Nemmere at vurdere når man ser siden *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
06. december 2005 - 21:34 #2
Avatar billede dennis_p Nybegynder
07. december 2005 - 17:00 #3
Problemmet er at tabellerne er inde i en stor tabel, så jeg mangler ligesom at skære tablen over på midten, så den ikke har nogen indflydelse på venstre side...

Det er er problemmet er at den side hvor jeg har en navigations menu rykker med ned når jeg redigere news sektion som ligger i samme tabel: ------------
                                                        navi | news

de ligger som jeg har illustreret
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2005 - 17:21 #4
Jo, men har du prøvet at align indholdet i toppen. Så kan cellen jo blive nok så høj men indholdet vil blive hvor det er?
Avatar billede dennis_p Nybegynder
07. december 2005 - 18:51 #5
Problemmet er at den miderste tabel er en baggrund, det vil sige at jo mere du udvider tablen jo større bliver den, og det hjælper ikke at align i toppen, det havde været noget andet hvis det var et billed
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2005 - 18:53 #6
Jamen du kan jo styre et baggrundsbilledet med styles. F.eks. at det ikke må gentage sig eller at det kun må gentage sige horizontalt.

Somsagt er det nemmere hvis man kan se siden og dermed hvad det drejer sig om.
Avatar billede dennis_p Nybegynder
07. december 2005 - 21:53 #7
http://www.noox.frac.dk/

Det er siden jeg har fået den op på :)
Avatar billede dennis_p Nybegynder
07. december 2005 - 22:19 #8
m.h.t. submit knappen, så er mit problem at jeg ikke ved hvordan jeg får den frem i min "Application" paletten ..under Server behaviors -fanen, når jeg vælger User authentication - Log in User..."Get input from form", det er der den går galt fordi jeg har username og password, samt kontakt til databasen, men mangler en "login"

Jeg skal have lavet en form, men selvom jeg har en form rundt om mit billed er der ikke rigitg noget der virker, selvom jeg har lavet den om til en knap, som vist tidligere:

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=228
Avatar billede miss-g Seniormester
07. december 2005 - 23:41 #9
Alt det der med database, server osv ved jeg intet om.

Men skulle da mene at dit felt hvor man skriver brugernavn, password og knappen du submitter med (dit billede) skal ligge i 1 form.

Lige nu har du 2 forme - en til brugernavn og en til password, det hele skal jo spille sammen...

Fik du løst det med rammen med baggrund i - kan se at du har delt den op i 3?
Avatar billede dennis_p Nybegynder
08. december 2005 - 08:24 #10
Nej jeg er ikke lige kommet dertil endnu fordi jeg roder lidt for meget med submit billedet :(

Problemmet er simpelhen at jeg mangler at kunne få den sidste form lagt ind, fordi ligger jeg en form bagved billedet virker det ikke
Avatar billede dennis_p Nybegynder
08. december 2005 - 08:48 #11
Sådan ser min kode ud:

<form action="Login" method="post" name="Login" id="Login">
<td width="16%"><input name="login" type="image" id="login" src="IMG/Frame%20borders/login%201.gif" alt="login" width="95" height="80"></td>
</form>

Men jeg selvom jeg mener jeg har fået den inde i en form nu, så kan jeg stadig ikke vælge den under "Get input from form"
                    </form>
Avatar billede dennis_p Nybegynder
08. december 2005 - 09:45 #12
Nu har jeg fået mere eller mindre styr på mine tabeller, nu skulle det problem være løst...

Men nu mangler jeg kun det skide login billede :(
Avatar billede miss-g Seniormester
08. december 2005 - 12:33 #13
Jamen det der login billede - det skal man trykke på når man har indtastet brugernavn og adgangskode, right?

Så skal følgende ligge i samme form:

Login billede
textfield til at indtaste brugernavn
textfield til at indtaste adgangskode
Avatar billede dennis_p Nybegynder
08. december 2005 - 14:33 #14
Jeg har fået det til at virke med en lang form...Men nu passer det ikke sammen i IE6, de ligger forskudt, men det virker selvføldig i firefox ser det ud som det skal..

Min udbyder er nede iøjeblikket så jeg kan ikke uploade det :(