Avatar billede mickni33 Nybegynder
06. december 2005 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

select relationName

Kan man på nogen måder selecte navnet på sin relation mellem 2 tabeller ved hjælp af SQL
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
06. december 2005 - 13:22 #1
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men du kan finde primary keys og foreign keys i tabellen sysobjects. Primary keys har xkey='PK', og foreign keys har xkey='F'. Begge typer kan linkes til forældre tabellen ved hjælp af feltet parent_object.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
06. december 2005 - 13:25 #2
ahhh ok prøver mig lidt frem, måska kan jeg bruge dt

Jeg skal sætte flueben i cascade delete med et SQL script
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
06. december 2005 - 13:28 #3
Der er også tabellen sysforeignkeys som du måske bør kigge på.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
08. december 2005 - 12:48 #4
DECLARE @temptable2 varchar (255)

DECLARE testCursorDropConstraint CURSOR LOCAL FOR
SELECT  sysobjects.name AS RelatedTable FROM sysobjects INNER JOIN  syscolumns ON sysobjects.id = syscolumns.id
INNER JOIN  sysforeignkeys ON syscolumns.id = sysforeignkeys.fkeyid AND  syscolumns.colid = sysforeignkeys.fkey
INNER JOIN  syscolumns syscolumns2 ON sysforeignkeys.rkeyid = syscolumns2.id AND  sysforeignkeys.rkey = syscolumns2.colid
INNER JOIN  sysobjects sysobjects2 ON syscolumns2.id = sysobjects2.id WHERE  sysobjects2.name = 'AnalyzerType'

OPEN testCursorDropConstraint
FETCH NEXT FROM testCursorDropConstraint INTO @temptable2 /* sætter @tabelname = med den første tabel som pointer peger på*/
WHILE @@FETCH_STATUS=0
        BEGIN
        print @temptable2
EXEC('ALTER TABLE '+ @temptable2 +' DROP CONSTRAINT FK_'+ @temptable2 +'_AnalyzerType')
EXEC('ALTER TABLE '+ @temptable2 +' ADD  CONSTRAINT FK_'+ @temptable2 +'_AnalyzerType FOREIGN KEY (IDAnalyzerType) REFERENCES AnalyzerType (ID) ON DELETE CASCADE')
        FETCH NEXT FROM testCursorDropConstraint INTO @temptable2
        END
Close testCursorDropConstraint
DeAllocate testCursorDropConstraint

Lav lige et svar
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
08. december 2005 - 15:33 #5
Svar :)