Avatar billede hille69 Nybegynder
06. december 2005 - 10:31 Der er 10 kommentarer

Netgear trådløs router - kan ikke logge på det trådløse netværk

Hejsa alle i brave folk...

Jeg har en Netgear wireless router - WGR614v5 der er koblet op i "rumpen" af min Zyxel Prestige 2000 series router fra Cybercity.

Pludeselig vil min 2 bærbare pcére ikke længere logge på det trådløse netværk uanset intet er ændret - alt har fungere fint indtil nu ? Jeg har forsøgt med at resette router osv. men intet vil hjælpe. Den finder det trådløse netværk som jeg har sat op med sikkerhedsaktivering. Uanset om jeg undlader sikkerhedsaktivering eller ej - får jeg at vide, at det trådløse netværk ikke er tilgængeligt... ???? Hjælp mig i min nød..*SS* - 200 point ude....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 12:09 #1
Avatar billede hille69 Nybegynder
06. december 2005 - 13:39 #2
Tak for dit svar... tanken er 200 point - har ikke lige fundet stedet hvor jeg ændrer det - men det vil ske.... Det ser ikke ud til at hjælpe mig ! Hm... mon ikke det er netgear routeren der bøvler ? Godt nok fungerer min stationære pc, der er koblet heri via LAN altså ikke trådløst... ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 14:50 #3
sorry hille, jeg har fundet info på den forkerte router.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2005 - 14:55 #4
Virker det når du slutter den stationære til WGR614v5? der er jo mulighed for tilslutning af stationær.
Avatar billede hille69 Nybegynder
06. december 2005 - 15:14 #5
jeg kører med en citrix, der er sluttet til Netgear, som så sidder i zyxel routeren. Herefter kører min stationære via LAN direkte i Netgear routeren og fungerer upåklageligt. Selve bredbåndsindgangen går fra stik direkte i zyxel. Sådan har det virket indtil nu.. hvor den trådløse forbindelse har fungeret. Jeg har haft problemer med det trådløse netkort tidligere - måske pga. rækkevidde fra kælder til stueplan. Herefter satte jeg min "gamle" Linksys wireless adapter i den bærbare og så kunne den få forbindelse i stueplanet. På min gamle bærbare har det ældre D-link wireless netkort også fungeret i stueplan... lige indtil igår, hvor den ikke ville logge på det trådløse netværk ????
Avatar billede hille69 Nybegynder
07. december 2005 - 09:28 #6
Hmmmmm ??? Nu har jeg forsøgt at sætte en anden trådløs router til i stedet for Netgears... ved anvendelse af Linksys - duer det trådløse pludselig igen - men min stationære via LAN vil så pludselig ikke (tilsluttet i Linksys-routeren).. Det er som om det er enten eller...???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. december 2005 - 15:00 #7
Det skal være både og. Der mår være en konflikt mellem de 2 routere.

Køre begge routere DHCP?
Hvad er IP range på de 2 routere?
Avatar billede hille69 Nybegynder
08. december 2005 - 15:50 #8
Nu har jeg efter råd fra bekendt investeret i en switch og et wireless accespoint - da netop formodning er at der er konflikt imellem de 2 routere... som åbenbart er opstået lige pludselig... Jeg vender tilbage med nærmere omkring, hvorvidt det løser mit problem...
Avatar billede hille69 Nybegynder
09. december 2005 - 15:18 #9
efter at have opsat mit netværk iht. seneste bemærkning... får jeg nu trådløs forbindelse - men det er som om det skifter enten eller ikke både trådløst og via lan... der kommer en fejlmeddelse på lan-forbindelsen når jeg kører trådløst der siger windows-systemfejl - der blev fundet en IP-adressekonflikt med et andet system på netværket... øv øv
Avatar billede hille69 Nybegynder
12. december 2005 - 08:57 #10
Hvis der stadig skulle hænge nogen på denne tråd... så er der nu kommet en løsning på sagen... det hele viser sig efter 1,5 times support fra cybercity, hvor alt blev prøvet, at det er deres router, der er årsag til hele miseren... det fungerer med en ny router... tak for hjælpen alligevel...