Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 14:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor har min pc en lidt langsom opstart?

Det er nok et meget sølle spørgsmål, og det har jo faktisk ingen betydning, men siden (tidligere startede den hurtigere op) jeg har formateret, og installeret XP på ny, er min pc blevet lidt langsom til at starte op, det varer ca. små 2 minutter! Den kører ellers rigtig fint, og stabilt! :-)

Men nogen der ved om man kan gøre noget ved det, sådan den er lidt hurtigere til at starte op ?

Det er en Pentium 4, 3,2 GHZ, 1024 MB Ram, geforce TI 4400!

På forhånd mange tak!
Avatar billede hcma Novice
05. december 2005 - 14:37 #1
prøv at tage et kig her i første omgang:
http://www.arlet.dk/index.html?/langsomcomputer.htm
Avatar billede hcma Novice
05. december 2005 - 14:38 #2
du kan jo også prøve at gå ind i
Start -> kør ->  skriv  msconfig  og se om der under startfanen er noget du synes som kan slås fra.
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2005 - 14:43 #3
Eller bruge Bootvis til at vise hvad der tager tiden http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/hurtigere_opstart_bootvis.asp
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 14:46 #4
Okay, til det første indlæg, jeg har ingen virus eller spyware, jeg kører dagligt tjek, så det ved jeg helt 100% jeg ikke har, det kører jo heller ikke ustabilt eller noget overhovedet når jeg er inde i windows...

Og til det andet indlæg, jeg harikke så meget forstand på hvad jeg kan slå fra, og hvad jeg ikke kan slå fra, vil jo helst ikke slå så meget fra, hvis du forstår hvad jeg mener...

Vh. Kim! :-)
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 15:27 #5
Det der bootvis har jeg nu downloadet, men ved ikke hvordan jeg skal bruge det... ?

jeg har fundet ud af det der skema hvad tiden til opstarten brues til, men hvordan gør jeg for at lave opstarten bedre, måske du er på msn nva ? så kunne du da lige hjælpe mig 2 min. ?

Vh. Kim Nielsen!
Avatar billede nva Praktikant
05. december 2005 - 15:33 #6
Jeg er på arbejde og kan ikke gå på msn ;) Men her er en god side - dog på engelsk http://www.yumlum.com/articles/22/1/Making-Windows-Xp-Start-60%25-Faster,-tutorial...
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 15:42 #7
Okay takker ! Er det sådan at du har mulighed/gider bruge 2 min. på at hjælpe mig engang du har tid iaften, på msn, så ville jeg godt nok være taknemmlig=POINT :-)

På forhånd mange tak!
Avatar billede gratis Nybegynder
05. december 2005 - 16:08 #8
her er en billed guide til Bootvis, http://www.weethet.nl/english/hardware_bootvis.php
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 16:47 #9
Har prøvet guiden til bootvis, og det virker ikke... den er stadig de der par minutter om at starte op... så nu har jeg slettet det bootvis igen...
Avatar billede gratis Nybegynder
05. december 2005 - 19:39 #10
ok. et skud:

|KontrolPanel|Mappeindstillinger|Vis| er der flueben i "Søg automatisk efter netværksmapper og printere" så fjern det.
Avatar billede bbrandt Nybegynder
05. december 2005 - 19:43 #11
Prøv at se på denne side
home19.inet.tele.dk/vikinger
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 20:57 #12
Heysa... det der med mappeindstillinger virkede ikke, jeg fjernede fluebenet....
andre NYTTIGE råd ?
Avatar billede vibs1310 Novice
06. december 2005 - 14:10 #13
Hvilket virusprogram har du? Hvis du har Norton kan den godt sløve opstarten. Dog mener jeg at have læst at det er hvis man ikke har indstillet den ordentligt, så det kunne måske være noget i den dur.
Hvis du vil deaktivere nogle programmer i opstarten kan du her tjekke hvad der ikke behøver at starte op:
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Har du fået alle drivere ind? Måske nogle af dem skulle opdateres. Hvordan er den på netværket? Har erfarig med at hvis den har lidt svært ved at fange et trådløst netværk eller ikke noget netværk overhovedetat så er den lidt langsommere end normalt.
Avatar billede morsingg Nybegynder
06. december 2005 - 17:03 #14
Hej Vibs! ja jeg har norton 2004 fuld version! jeg har fået alle drivere ind, og den kører bare rigtig godt på netværket, er hurtig... og den kører ellers bare fint, meget stabilt!

Men vil lige undersøge de råd du har givet mig, så melder jeg lige tilbage!

På forhånd tak!
Avatar billede morsingg Nybegynder
07. december 2005 - 18:33 #15
Er der nogen der har flere råd ? vil en evt. diskdefragmentering kunne hjælpe ??
Avatar billede bbrandt Nybegynder
07. december 2005 - 20:37 #16
Jeg syntes du skulle bruge noget tid på at se home19.inet.tele.dk/vikinger igennem der er virkelig mange og let forståelige råd, jeg vil lige sige jeg har ikke noget med siden at gøre, men har selv brugt den med godt resultat
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2006 - 14:55 #17
Lukketid....