Avatar billede klausknudsen Nybegynder
05. december 2005 - 13:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med div.navn:Hover

Jeg har en klasse i min css fil der hedder:

div.navn {
background-color:#FF0000;
display:block;
height:30px;
}

div.navn:Hover {
background-color:#FFFF00;
display:block;
height:30px;
}

Dette skulle jo meget gerne resulterer i at baggrundsfarven ændrer sig - og dette virker sådan set ganske fint i Firefox, men når jeg tjekker det i IE, så får jeg ikke den ønskede effekt hvor baggrundsfarven ændrer sig, når jeg holder musen over.
Gør jeg noget forkert? og hvis jeg gør - hvad er så den korrekte metode?
Avatar billede notes2c Nybegynder
05. december 2005 - 14:03 #1
:hover virker kun på a tags i IE
Avatar billede alaflam Nybegynder
05. december 2005 - 14:14 #2
du skal bruge events onmouseover på div
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
19. december 2005 - 16:43 #3
findes der slet ingen måde at gøre det på via CSS som virker med IE??
For jeg er ikke helt hjemme i JavaScript.
Vil det kunne lade sig gøre at lave de nøjagtig samme ting via JavaScript som via CSS???
Avatar billede roenving Novice
20. december 2005 - 01:38 #4
Det er ikke svært at lave præcis det samme i javascript, men hvorfor tager du ikke udgangspunkt i a-tags, som netop kan den slags ?-)

<div class="navn" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ff0';" onmouseout="this.style.backgroundColor='';">
  Dette er et navn
</div>