Avatar billede mortensorensen Nybegynder
23. april 2001 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

fjern tegn fra streng > IGEN

Hej.. for lidt siden spurgte jeg om at fjerne et tegn fra en streng, hvor dudal gav mig følgende, hvilket også virkede :)

Function FjernBogstav(strText,pos)
    FjernBogstav = Left(strText,pos-1) & Mid(strText,pos+1)
End Function

men jeg kom i tanke om at jeg ikke vil FJERNE bogstavet, men lave det om til et mellemrum :).. hvad skal den så hedde?? Jeg tænker lidt af lort til lige nu :)
Avatar billede burningice Nybegynder
23. april 2001 - 19:19 #1
replace ??

replace(text, \"bogstav\", \" \")
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
23. april 2001 - 19:22 #2
Nope, for det er fks. det 6. bogstav i en streng jeg ønsker at \"slette\"
Avatar billede dudal Nybegynder
23. april 2001 - 19:25 #3
FjernBogstav = Left(strText,pos-1) & Mid(strText,pos+1)

til

FjernBogstav = Left(strText,pos-1) & \" \" & Mid(strText,pos+1)

/dudal :-)
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
24. april 2001 - 16:04 #4
Bah ja okay det kan du jo ha ret i *S*, men hvad nu hvis at man fjerner det første tegn med et mellemrum, så bliver det jo bare trimmet hvis man kan sige det sån.. og så passer tegnrækkefølgen jo ikke.. hvordan gør jeg sådan at det første tegn KAN være et mellemrum?
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
24. april 2001 - 18:06 #5
duuuuuudaaaal er du der?? *S*
Avatar billede dudal Nybegynder
24. april 2001 - 18:14 #6
Jep.. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med det.

/dudal
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
24. april 2001 - 18:18 #7
Øhm jeg det er fordi at hvis jeg fks. fjerner det første bogstav kommer strengen jo til at starte med komma, men den skal _meget_ gerne starte med et mellemrum.. :)
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
24. april 2001 - 18:18 #8
altså \" ,b,c,d,e,\" og ikke \",b,c,d,e,\"
Avatar billede dudal Nybegynder
24. april 2001 - 18:34 #9
Ahh... I see... Funktionen returnerer et \" \" (mellemrum), men html viser det ikke.

Du kan evt. lave det om til
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
24. april 2001 - 18:36 #10
nej det kunne ikke lade sig gøre, da det var navne på nogle sessions og noget der var tale om, men jeg har fundet ud af det nu ved at lave noget Left og noget.. såehm.. vi kan vel dele pointene...