Avatar billede konrad_ix Nybegynder
04. december 2005 - 21:02 Der er 2 kommentarer

XSD: Læsning af tekststreng i ROOT af XML

Hej alle,

Jeg står overfor en udfordring.

Jeg arbejder med en XSD fil, hvor jeg skal læse i en XML fil.

XML:
<Dogs bulkmode="0" xmlns="http://scheme01.isp.dk">
  <UnderDogs>
    ...
  </UnderDogs>
</Dogs>

XSD:
<xsd:element name="Dogs bulkmode="0" xmlns="http://scheme01.isp.dk"" sql:is-constant="1">

Dette virker desværre ikke. Hvis jeg ændrer første linie i XML til <Dogs>, og retter i XSD, virker der fint.

Jeg har desværre ikke mulighed for at rette i XML filen, så på en eller anden måde skal jeg kunne tage højde for tekststregene i min XSD fil.

Jeg håber at der er nogen der har nogen gode ideer.

På forhånd tak

Birger
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 11:01 #1
Hvis jeg forstår dig ret, er du lidt på vildspor mht. hvad "tekststrengen" egentlig er; det er en attribut, som skal defineres særskilt i XSD filen (pseudokode - virker ikke men viser ideen):

<xsd:element name="Dogs">
  <xsd:attribute name="bulkmode" />
</xsd:element>

/CS
Avatar billede konrad_ix Nybegynder
06. december 2005 - 13:03 #2
Problemet er, som nævnt, at XSD ikke accepterer at jeg blot skriver '<xsd:element name="Dogs">'.
Så kan den ikke 'finde' starten på XML filen.