Avatar billede splitbus Nybegynder
03. december 2005 - 23:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Bruge PC harddisk til at optage film fra Satellit

Jeg vil gerne bruge min bærbare PC til at optage film på fra Satellit, men hvilket USB kort skal jeg bruge for at få et godt resultat ?

Nu er min HD kun på 40 GB så kan jeg tilslutte en Ekstern USB HD og evt optage direkte over på denne eller skal det først over på den faste disk også manuelt kopieres over på den eksterne ?
Avatar billede boxer Nybegynder
03. december 2005 - 23:53 #1
Du skal have et Tv tuner kort som f.eks dette:
http://www.tweakup.dk/article/169/dk/

Du kan godt gemme direkte på en ekstern HD - det er bare et spørgsmål om opsætning.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2005 - 23:55 #2
Det er svært at sige noget præcist om, da derer mange parametre, hvor høj opløsning vil du optage i osv osv. Jeg ville gå efter følgende.

Et usb 2 kort, evt via PCMCIA kort
En stor, Gerne 200 Gb HD eller mere

Hvordan du vil optage fra satelit er en anden sag, du skal vel have et satelit modtager kore eller via TV tunerkort og f.eks. en selector/sta box
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 00:15 #3
boxer : Det skal være USB, men det lyder rigtig fornuftigt med "Time Shift" funktionen.
Hvad med dette kort : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88833

Kan ikke finde en omtale at dette kort på tweakip.dk Kan du hjælpe mig med at finde en omtale af kortet ?

bufferzone : Jeg vil gerne kunne gemme optagelserne i en opløsning der er værd at se på et TV igen.
Jeg har satellit (Viasat), så jeg regner med et antenneforlængerkabel til PC
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 00:27 #4
Indgangsadaptertypen skal være speciel når det er fra Satellit, ikk ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. december 2005 - 00:27 #5
Det kommer så lidt an på hvordan dit tv-tuner kort håndterer tingene. Derer ikke nogen grund til at optage i højere opløsning end det signal du får ned, og her kan også lokale forhold som f.eks. støj mm spilde ind. Hvis f.eks. dit grundsignal indeholder meget støj, er der jo ingen grund til at optage stør i høj opløsning.

Prøv dig frem med det mediacenter jeg har (og som jeg lige har fået og derfor ikke mestre til fulde endnu) er indstillingen super fine til DVD kvalitet og Fine til fjernsyn. Fine fylder ca. det halve af spuer fine.

Oven i disse overvejelser skal du ligge overvejelser om hvad der kan være på en DVD skive hvis du vil brænde ud. En fine opløsnings film på 2 timer (der automat presses en smule kan lige være op en DVD), Igen som jeg læser min manual, jeg har ikke prøvet endnu
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 00:40 #6
Jeg kunne desværre ikke finde nogen danske anmeldelser. Men her er en google søgning på de engelske:
http://www.google.dk/search?num=50&hl=da&q=Pinnacle+PCTV+USB2+%2B+review&meta=
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 00:45 #7
Pinnacle PCTV Deluxe (1470,-) : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37803
Pinnacle PCTV USB2 (542,-) : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88833
Pinnacle PCTV MediaCenter 400e (807,-) : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=143001

Hvilket et af ovenstående kan anbefales taget ovenstående "krav" i betragtning ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 00:46 #8
Glemmer altid GOOGLE.....
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 01:03 #9
http://www.google.dk/search?num=50&hl=da&q=Pinnacle+PCTV+Deluxe+%2B+review&meta=

http://www.google.dk/search?num=50&hl=da&q=Pinnacle+PCTV+Media+Center+400e+%2B+review&spell=1

Du fik lige et par søgninger mere :o) Jeg er ikke godt nok inde i det til at kunne anbefale nogen af dem frem for andre. Men jeg er tilhænger af at prisen følger kvaliteten.
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 01:08 #10
Det kan jeg kun tilslutte mig, så er det bare hvilken type jeg skal købe når jeg skal optage / se fra Satellit ?
Avatar billede c-holst Novice
04. december 2005 - 06:49 #11
Avatar billede boxer Nybegynder
04. december 2005 - 07:50 #12
Jeg mener at det er ligegyldigt om du skal optage fra satelit eller TV. Stikket som kablet skal i, er jo det samme.
Avatar billede splitbus Nybegynder
04. december 2005 - 20:57 #13
Vil bare være sikker på at jeg køber det rigtige udstyr.

Mener der er forskel på signalet, men ved det som sagt desværre ikke præcist