Avatar billede witte Nybegynder
23. april 2001 - 16:46 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Listbox multiline?

Hej

Hvordan får man en listbox til at vise hele linien? Altså hvis en tekst der er add\'et til listboxen er for lang - Hvis det er tilfældet forsvinder den bare ud i højre side. Hvordan ? Den skulle jo gerne dele strengen og sætte den på næste linie i stedet.
Avatar billede kaffe Nybegynder
23. april 2001 - 18:30 #1
En listbox skal netop ikke dele strengen og fortsætte på næste linie. Hver linie er et selvstændigt item som du skal kunne vælge. Du kan sætte en horisontal scrollbar på den vha. et API-kald.

kaffe.
Avatar billede witte Nybegynder
23. april 2001 - 18:50 #2
Hmm, øv.. :) Det jeg skal bruge er en \"textbox\" hvor man kan add en streng øverst (med scroll) - Helst hvor man kan have forskellige farver/skrifttyper (altså f.eks. linie1 er med fed og linie2 er krusiv) -- Hvad kan jeg bruge?

Sætter gerne lidt flere point på højkant!
Avatar billede kaffe Nybegynder
23. april 2001 - 21:09 #3
Okay - prøv med dette her.

Sæt en listview kontrol ind. Du finder den under \"Microsoft Windows Common Controls (SP4)\".
Under Properties sætter du View til 3 - lvwReport.
Højreklik på listview\'et og vælg \'Properties\' og \'columnheaders\'. Tilføj en columnheader. Du behøver ikke at give den en tekst.

Sæt denne tekst ind og du får næsten alt du ønsker dig. (kunne ikke lige finde kursiv)

Private Sub Form_Load()
  Dim x As Long
  With ListView1.ListItems
    .Add Text:=\"Rød tekst\"
    .Item(1).ForeColor = vbRed
    .Add Text:=\"Lang tekst - Lang tekst - Lang tekst -Lang tekst - Lang tekst - Lang tekst - Lang tekst -\"
    .Add Text:=\"Mere tekst denne gang fed\"
    .Item(3).Bold = True
    .Add Text:=\"Tekst\"
  End With
  x = TextWidth(ListView1.ListItems(2).Text) + 400
  ListView1.ColumnHeaders.Item(1).Width = x
End Sub

Jeg har selvfølgelig taget den længste tekst for at finde bredden. Du må selv lave en løkke der finder den for dig...

Held og lykke med det

kaffe
Avatar billede razersedge Nybegynder
23. april 2001 - 21:17 #4
har du sat den til multiline = true?? i properties:O) det burde hjælpe... husk evt at adde nogle scroolbars..
Avatar billede kaffe Nybegynder
23. april 2001 - 21:25 #5
hmmm - hvor finder du multiline i en listbox?
Avatar billede witte Nybegynder
23. april 2001 - 21:33 #6
Hej, ja det er rigtigt ud, men kan man ikke slippe for den kolonne i toppen?.. Det ser ikke så smart ud..
Avatar billede witte Nybegynder
23. april 2001 - 21:37 #7
Øhh, jeg har selv fundet ud af det.. /lidt et fjols/
Avatar billede witte Nybegynder
23. april 2001 - 21:37 #8
*gg*
Avatar billede razersedge Nybegynder
23. april 2001 - 21:38 #9
UPS jeg sad og tænkte på en tekst box :O)))
Avatar billede kaffe Nybegynder
23. april 2001 - 21:51 #10
til razersedge:
Jeg måtte da også lige ind og kigge efter. Tænk alt det arbejde hvis der var en multilie :)

kaffe
Avatar billede razersedge Nybegynder
24. april 2001 - 20:47 #11
hehe, nejda bare lille dumme mig :O)
Avatar billede kaffe Nybegynder
30. april 2001 - 16:40 #12
Ehmm witte, har du fået det til at virke?
Avatar billede witte Nybegynder
25. maj 2001 - 18:45 #13
Ja, jeg har løst det på en anden måde... så jeg deler lige pointene.. :)