Avatar billede comeback Nybegynder
02. december 2005 - 09:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Styling af input box

Er det muligt at få en input til at blive mindre?
Avatar billede comeback Nybegynder
02. december 2005 - 10:19 #1
easy...Jeg fandt det selv...

Det er class'en i en css fil:

.inputbox {
  width:200px;
  font-family: arial, helvetica, sans-serif;
  font-size:8px;
  color:#dd580f;
  border:1px solid #dd0fa5;
  background:#d0e1e2;
  }

Og her er så inputfilen:
<input type="text" name="textfield" class="inputbox" />

Så skulle alle vist være med :-)
Avatar billede stich Nybegynder
02. december 2005 - 10:21 #2
Du kan jo fint style input-elementer (i varierende grad dog), fx:

input {
    width:15px;
}
Avatar billede stich Nybegynder
02. december 2005 - 10:28 #3
Nice comeback, dér. :-P
Det var forresten rart hvis man kunne gøre det mere generisk, og fx bruge input[type="text"] {}, input[type="submit"] {} osv., men det må vi vente med, indtil folk har droppet alt der hedder IE < v.7. :-(
Og det kan nævnes, at det er nødvendigt at angive en (relativ, naturligvis) font-size på input-elementer, for at de skal kunne skalere i IE, i takt med skriftstørrelsen. Men jeg ser dog du bruger px, så jeg går ud fra det ikke er noget du gør så meget i...
Nå, hav en god dag.
Avatar billede comeback Nybegynder
02. december 2005 - 11:00 #4
ja det er rigtigt med "relative" sizes (eks. medium - x-small - xx-small etc).

HVor du hvornår de barsler med en v7 af IE? Først med Vista evt.?
Avatar billede stich Nybegynder
02. december 2005 - 11:17 #5
Hmm, de er jo absolutte; tænkte mere på em, % und so. Men de andre kan jo dog trods alt også skalere noget.

Om jeg ved hvornår IE7 kommer? Nej. Måske først når Vista kommer, men personligt tror jeg dog XP-versionen kommer inden da, et bud er ~marts. Men - *aner* det ikke, de har ikke engang villet antyde noget omkring det på IEBlog endnu, mig bekendt. Og selv når den er kommet, kan der jo gå lang tid inden folk har skiftet til den; for et par dage siden fandt jeg ud af, at der både var folk med IE 4.0, 5.0, 5.01, 5.13 osv., og såmænd også Netscape 4.0, 4.7 osv., der kom forbi min lille side. Skræmmende. :-|
Avatar billede milandt Nybegynder
02. december 2005 - 12:14 #6
Stich 02/12-2005 10:28:40 < Jeg plejer at sætte en "txt" eller "chk" klasse på mine input elementer alt efter hvad type de er, så kan de let styles. Men ja, ville være rart med en bedre understøttelse af css selectors.

http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#q1