02. december 2005 - 02:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form tag bøvl i JSP

HEj Alle

Jeg har opretter en form som vist nedenfor...hvorfor #¤%&!! kommer den med en fejl: "Elementet form var ikke forventet"

<table cellspacing="3" cellpadding="3" border="0" width="100%">
  <form action="Sudoku" method="GET">
    <tr>
      <td width="30%">
        <input type="hidden" name="fieldNumber" />
        <input type="hidden" name="fieldValue" />
      </td>
        <td align="center">
          <table width="360" height="360" cellspacing="0"...><%
            for (int m = 0; m < 3; m++)
            {%>
            <tr><%
            for (int n = 0; n < 3; n++)
              {%>
              <td>
                <table bgcolor="#FFFFFF" width="120" .....><%
                  for (int i = 0; i < 3; i++)
                  {%>
                  <tr align="center" valign="middle"><%
                    for (int j = 0; j < 3; j++)
                    {%>
                    <td width="33%" height="33%">
                      <%if (task[index]==1)
                        {%>
                      <FONT color="#666666" face="Arial" size="4">
                        <%= solution[index]%>
                      </FONT>
                      <%}
                      else
                        {
                        String set = "setFieldNr("+index+")";%>
                        <input id="<%=index%>" size="1" onclick="<%=set%>" style="color:rgb(0,0,0); border:0.0px none; " readonly/>
                      <%}
                      index++;%>
                    </td>
                    <%}%>
                  </tr>
                  <%}%>
                </table>
              </td>
              <%}%>
            </tr>
            <%}%>
          </table>
      </td>
        <td align="left" width="30%">
          <input type="submit" value="Take turn" name="cmd"/>
        </td>
      </tr>
    </form>
  </table>

Dette er bare et uddrag af koden....håber det er nok til at få problemet udredt.

Venlig hilsen Søren
Avatar billede cayman Nybegynder
02. december 2005 - 13:52 #1
Er det en javascript fejl?
02. december 2005 - 15:37 #2
nej...fejlen kommer som en bølget linie under form tagget. Der er desuden flere fejl af samme slags længere nede i koden....de høre bare til enten en table og en tablerow...igen siger den at de "ikke var forventet" ...næsten som om at jeg mangler en sluttag et sted...men det er tjekket

Jeg kører Jdeveloper 10.1.3...og selv om at fejlen ligger i html giver den sig sjovt mok udtrykt i Javascript delen, hvor function metoder ikke køres , når jeg trykker på nogle felter.....Altså kan siden vises i en browser men Javascriptet er ligesom deaktiveret

Har lige tjekket med den gamle Jdeveloper 10.1.2...her kører programmet fint...hmmm
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. december 2005 - 15:41 #3
Du mangler vel en <tr><td> - du kan ikke sætte noget ind i en <table> uden dem (eller en  <th> ...)
Avatar billede plazm Nybegynder
02. december 2005 - 15:41 #4
form skal vist nok være uden omkring din table :)
Avatar billede cayman Nybegynder
20. december 2005 - 09:31 #5
tbody, thead og tr er valide subtags til table. Form er ikke. Men som de skriver ovenfor - sæt den udenom din table og så er den hjemme :o)
20. december 2005 - 15:03 #6
Det med at formen skal være uden om table stemte...tak for det og smid et svar...den første var vist plazm...
Avatar billede plazm Nybegynder
21. december 2005 - 18:21 #7
Det mig ;D