Avatar billede boye101 Nybegynder
01. december 2005 - 20:39 Der er 1 kommentar

Hvor skal man købe sin pc

Hej

Er der nogen der har nogle gode links, eller steder hvor man for en god pc til en billig penge, og hvor kvalliteten er god.

mvh

andreas boye
Avatar billede msknives Nybegynder
01. december 2005 - 21:48 #1
Man kan prøve en Dell, som i slagtilbud kan tilbyde en god rabat, en rimelig pc siger flere af mine bekendte. Det afhænger jo igen af hvad man skal bruge den til, og hvis man har en gammel model derhjemme, hvor meget man vil genbruge såfremt man vil bygge selv. Ellers begynd at kigge fx hos på www.midtdata.dk og se hvad de har i deres sortiment, de er altid hurtige til at svare på forespørgsler af teknisk art, det er en stor hjælp hvis man er grøn, eller vil ha' andet end standardvaren. Der er også andre der har pc'er der ofte kan konfigureres efter ram, grafikkort, harddisk osv. prøv at se hvad beløbet ender på, så har du en ide om prisen på en god pc.  Der hvor du får mest for pengene er en Athlon 64 i en sokkel 939, hvis budgettet er lille, jeg vil personligt vælge at bygge selv, men ellers vælg en pc med gode komponenter med bundkort af anerkendte producenter som MSI, Abit, Asus, Gigabyte m.fl. Der er også en mulighed hvis en i din omgangskreds har bygget før, så kan man 100% vælge sin egen opbygning, man sparer lidt i forhold til færdigvaren, men tilfredsheden er ofte større. Flere butikker på nettet tilbyder også du kan vælge de dele du vil have og så samle og teste den for dig, det koster typisk en 400-600 kr.,
det har den fordel du kan få garantien til at dække hvis noget går i sort, den sikkerhed har du ikke med selvbyg. Men brug lidt tid på at finde ud af hvad du skal bruge den til, så er det meget nemmere at komme videre. God jagt!