Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 17:06 Der er 8 kommentarer

Timestamp - tjekke for antal minutter

hej exp.dk brugere! Jeg skal tjekke om der er gået 5 minutter siden et given timestamp. Hvordan? Det skal også gælde år / måneder, da det bruges til et online-system. Jeg bruger i øjeblikket timestampet $timestamp = date(ynMHi); .

Håber I kan hjælpe derude!
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. december 2005 - 17:41 #1
Det nemmeste er at bruge unix_timestamp()
Gemmer du dato/tid i database eller?
Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 17:45 #2
Ja, jeg gemmer det i en database.

og bruger så en function til at udregne om personen er online, men denne function fejler.

function onlinelink($onlinelink) {
          $Getuser = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '$onlinelink'");
          while($ext = mysql_fetch_array($Getuser)){
          if($ext['activity'] == ""){
                    echo'<a href="profile.user.php?id='.$ext[id].'">'.$ext[username].'</a>';
                    }
                    $timestamp = 01 + date(ynMHi);
                              if($ext['activity']  > $timestamp && $ext['activity'] != ""){
                                      echo'<span class="online"><a href="profile.user.php?id='.$ext[id].'">'.$ext[username].'</a></span>';
                    }elseif($ext['activity'] < $timestamp && $ext['activity'] != ""){
                      echo'<a href="profile.user.php?id='.$ext[id].'">'.$ext[username].'</a>';
                    }
                    return $onlinelink;
          }
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. december 2005 - 17:47 #3
Hvad skal den funktion præcis gøre?
Se om en person har været "online" inden for de sidste 5 minutter?
Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 18:06 #4
Den skal se om personen har været aktiv inden for de sidste 5 minutter, på sitet. Og hver gang man foretager et klik bliver det timestamp opdateret.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. december 2005 - 18:20 #5
Hvilken datatype har activity?
datetime?
Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 18:49 #6
det er bare variablen $timestamp sat ind.
Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 19:31 #7
Har selv fundet svaret.
Avatar billede stormdk Nybegynder
01. december 2005 - 19:45 #8
svar