Avatar billede 01-gjk Nybegynder
01. december 2005 - 16:20 Der er 3 kommentarer

Args uden for main?

Jeg har en metode, hvor jeg skal bruge args, men denne er uden for main metoden. Jeg har kun erfaring med args i main metoden, hvor der står (String[]args). Hvis jeg prøver at lave f.eks
String navn = args[0]
i en anden metode, så opfanges der en fejl når der compiles, da den ikke kan finde symbolet. Er der evt noget jeg skal ændre i metoden når den defineres? Et lille eksempel:

public static int[][] modtag()
  {
    String navn = args[0];
    File indlaes = new File(navn);
    Scanner bla = new Scanner(indlaes);
    return bla;
  }
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. december 2005 - 16:22 #1
Kan du ikke blot kalde modtag metoden med dine argumenter.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. december 2005 - 10:37 #2
eller måske i din main metode lægge værdierne fra args[] ind i nogle variabler til senere anvendelse...
Avatar billede spaceus Nybegynder
25. april 2006 - 10:21 #3
jep,

nu ved jeg ikke om det er bevidst du har gjort din modtag() static, men anyways..

public class MinKlasse()
{
public String[] argumenter;

//og i main ()
public static void main(String[] args)
{
argumenter = args[0];
}

så kan du bruge dem i andre metoder... skal du kun bruge 1. kan du gemme den som en streng rent, som du nu synes;