Avatar billede jaboi Nybegynder
01. december 2005 - 16:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af WAN/LAN på Switch og Router.

Hej derude.

Jeg har en Zyxel 2602R Router og Modem, efter den har jeg en lille Dnet Switch. Derpå er der 2 pc'ere.
Spørgsmålet er hvordan sætter jeg det op i så jeg både har fornøjelsen af de evt. delte drev og internettet?
Jeg har pt. kun CC's auto config. af routeren/firewall, samt Zonealarm på begge maskiner...

Hvordan sørger jeg for et delt drev som ikke kan tilgås fra WAN?
Jeg er ikke superstærk i forkortelserne som der ellers er rigeligt af i setup interfacet på Routeren, men hælder lidt til at tro at det er der firewall funktionen først og fremmest skal ligge... Hvis der indgår en masse opsætnings arbejde i det finder jeg nok ud af det... Men skal lige have lidt hjælp til hvor det er jeg skal starte.... ;)
Jeg forventer fortsat at have firewall på begge maskiner, eftersom der pop-up og anti-v indbygget i ZA. Men hvordan jeg for det hele til at klappe ved jeg ikke....
Avatar billede jaboi Nybegynder
01. december 2005 - 16:22 #1
Jeg har XP Pro på begge maskiner, så hvis jeg kan nøjes med et eller andet konto værk med password osv. Gør jeg gerne det...
Avatar billede jaboi Nybegynder
04. december 2005 - 14:47 #2
Lukker.