Avatar billede janbr Nybegynder
01. december 2005 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Problem med login

Hej
Jeg har et domæne hvor jeg har beskyttet en del af det bag et login. Det er gjort i web.config på flg. måde:

<location path="home">
  <system.web>
    <authentication mode="Forms">
      <forms name=".ASPXAUTH" loginUrl="login.aspx" timeout="30" path="/"/>
    </authentication>
    <authorization>
      <deny users="?"/>
    </authorization>
    <customErrors mode="Off"/>
  </system.web>
  </location>

Mit problem er så, at i en undermappe i 'home' ligger der en række dokumenter (.doc, .pdf, osv.) og disse dokumenter kan man godt få fat i uden at skulle logge ind.

Hvordan beskytter jeg disse filer fra at kunne hentes af alle og enhver?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. december 2005 - 15:37 #1
Når filerne requestes direkte er de ikke beskyttet af din asp.net applikation..

Derfor skal de gemmes i en mappe der ikke direkte er tilgængelig fra webbet, og gennem server script hentes til brugeren.
Avatar billede janbr Nybegynder
01. december 2005 - 15:46 #2
Har du et eksempel??

For jeg er ikke helt med...
Avatar billede burningice Nybegynder
01. december 2005 - 16:08 #3
brugeren henter default.aspx

1. IIS modtager requestet
2. IIS sender det videre til asp.net
3. asp.net kan se du ikke har lov at se filen

modtageren henter default.pdf

1. IIS modtager requestet
2. IIS sender pdf-filen til brugeren

workaround:

brugeren henter default.aspx?file=default.pdf

1. IIS modtager requestet
2. IIS sender det videre til asp.net
3. asp.net kan se du ikke har lov til at se filen, ELLER
4. asp.net læser filen og sender den til brugeren
Avatar billede janbr Nybegynder
02. december 2005 - 14:12 #4
OK, nu har jeg løst problemet.
Om det var det du mente, er jeg ikke helt sikker på, men du bragte mig i den rigtige retning. Så læg lige et svar så er points dine.'

Den løsning jeg har lavet er at læse filen ind i en IFRAME og desuden at bruge en sessionsvariabel. Det har givet en større sikkerhed, da filerne nu ikke kan tilgåes direkte.
Avatar billede janbr Nybegynder
02. december 2005 - 14:14 #5
Ups - havde ikke lige set at der var 2 forskellige brugere.
I bliver nødt til at dele.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. december 2005 - 14:30 #6
hvis du ikke har flyttet filernes fysiske placering, hvad forhindrer så en bruger i at tilgå dem direkte stadigvæk?
Avatar billede janbr Nybegynder
02. december 2005 - 14:36 #7
Jeg har flyttet filerne og dermed ændret i stierne. Filerne ligger nu så de ikke kan hentes direkte via nettet.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. december 2005 - 12:55 #8
oki... godt :)