Avatar billede farout Nybegynder
01. december 2005 - 13:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Asus WL-500G Deluxe

Jeg prøver at skifte min gamle Tdc lejede Speedstream ud med en Asus router.
Jeg har direkte forbindelse (DHCP, men når jeg tager stikket der går fra Siemens adsl modem til speedstream routeren, og sætter det i min Asus så vil den ikke oprette forbindelse, jeg har også prøvet at sætte stikket direkte i min computer og lavet en ipconfig /release og renew, og det virker ikke.
Hos TDC hotline siger de at man ikke binder til mac adresse, og at de iøvrigt ikke kan hjælpe mig fordi det ikke er en router de har solgt mig, nogen ideer?
Avatar billede kenp Novice
02. december 2005 - 13:08 #1
sluk dit system ned. (incl modem og router) forbin det så sammen, også tænd det hele op igen. evt. lade det står natten over så skkullle det virke.
Avatar billede farout Nybegynder
02. december 2005 - 16:27 #2
Du mener at jeg skal lukke min client ned sådan at den ikke er istand til at modtage en ny Dhcp pakke når lease tiden udløber.
det er da et forsøg værd.
Avatar billede farout Nybegynder
03. december 2005 - 11:45 #3
Hvis i skulle få problemer med de ualmindeligt sure mennesker fra TDC hotline, så er her opskriften på hvordan man får dem til at forstå hvad man vil have dem til.
jeg ringede 3 gange og hver gang sagde de at det skal gå helt af sig selv, og jeg forsøgte at forklare dem følgende
<< Hvis man har fast IP adresse, så fungere det sådan at ens Mac adresse bliver registreret af Tdc's DHCP server, og den samme IP adresse bliver udleveret til samme MAC adresse hver gang leaset udløber>>
det fløj hen over hovedet på samtlige 3 hotline medarbejdere som jeg talte med, og jeg kunne ikke få nogen af dem til at resætte min "linie" så  min IP adresse kunne blive frigivet, fordi som de kloge unge mennesker der højst sandsynligt kun er i besiddelse af meget grundlæggende netværks kendskab sagde, så burde det gå helt af sig selv, og det er da også rigtigt hvis jeg havde en konto med flere dynamiske ip adresser til rådighed, sådan som de fleste har.
Her er opskriften på at få hjælp, LYV!!!!! Du tager stikket ud af dit ADSL ”modem, og husk at tage din gamle router fra, ellers får den jo bare den nye Dhcp pakke” og så ringer du til Tdc, og siger at det ikke virker, de ”måler” og reagerer så et stykke tid, hvorefter du siger << sidste gang det skete resatte i linien så virkede det igen>> det gælder om at lyde så uvidende som muligt, det hjælper!!, nu resetter tdc linien, og du putter bare stikket tilbage i dit ”modem” sætter din fine nye Router på dit Lan (husk at konfigurerer den) og vupti så er du på igen.
Jeg har selv arbejdet med telefon support, og hvis jeg havde været så sur og modbydelig som de 3 TDC medarbejdere jeg talte med så var jeg blevet bortvist omgående.