Avatar billede farnsworth Praktikant
01. december 2005 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

unmatched query giver Invalid Argument

Hejsa jeg har 2 queries, til at finde folk der skal på kursus nr et finder dem som bør komme på kursuset og nr 2 finder dem som er blevet tilmeldt kursus eller allerede har været på kursus.
individuelt virker de perfekt, men når jeg laver en unmatched query siger den at det er et invalid argument, mit største problem er at jeg har det til at virke men nu gør det bare ikke mere!!!

nr 1
SELECT *
FROM Person INNER JOIN CourseRelation ON Person.JobName = CourseRelation.JobName
WHERE CourseRelation.[CourseName]= Course;

nr 2

SELECT *
FROM ((Person INNER JOIN PersonCourseRelation ON Person.CoWorkerNo = PersonCourseRelation.CoWorkerNo) INNER JOIN PlannedCourses ON PersonCourseRelation.IDNr = PlannedCourses.IDNr) INNER JOIN Courses ON Courses.CourseName = PlannedCourses.CourseName
WHERE Courses.[CourseName] = Course;

unmatched query

SELECT [Dueforcourse].[Courses].[CourseName] AS Expr1, Dueforcourse.Priotet, Dueforcourse.RelationNo, Dueforcourse.Name, Dueforcourse.CoWorkerNo, Dueforcourse.Person.JobName, Dueforcourse.DateOfEmployment, Dueforcourse.JobGroup, Dueforcourse.Hours, Dueforcourse.Resp, Dueforcourse.Active
FROM Dueforcourse LEFT JOIN DueForCourse2 ON Dueforcourse.CoWorkerNo = DueForCourse2.Person.CoWorkerNo
WHERE (((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null));

please help
Jakob
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2005 - 20:10 #1
isnt there something wrong here [Dueforcourse].[Courses].[CourseName]?
Avatar billede farnsworth Praktikant
02. december 2005 - 11:24 #2
Terry, ja det skulle selvfølgelig have været [Dueforcourse].[CourseRelation].[CourseName] men dette hjælper desværre ikke på mit problem. Jag her prøvede at lave en anden unmatched query men jeg får stadig samme invalid argument.

SELECT DISTINCTROW Dueforcourse.Name, Dueforcourse.CoWorkerNo, Dueforcourse.Person.JobName, Dueforcourse.DateOfEmployment, Dueforcourse.JobGroup, Dueforcourse.LatestDevelopmentTalk, Dueforcourse.StoreNo, Dueforcourse.Hours, Dueforcourse.Resp, Dueforcourse.Active, Dueforcourse.CourseRelation.JobName, Dueforcourse.CourseName, Dueforcourse.Priotet, Dueforcourse.RelationNo
FROM Dueforcourse LEFT JOIN DueForCourse2 ON Dueforcourse.CoWorkerNo = DueForCourse2.Person.CoWorkerNo
WHERE ((((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null) AND (Dueforcourse.Priotet = 0) AND (Dueforcourse.Active = TRUE) AND (DateDiff("d",Dueforcourse.DateOfEmployment,Date()) > 0)) OR (((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null) AND (Dueforcourse.Priotet = 1) AND (Dueforcourse.Active = TRUE) AND (DateDiff("d",Dueforcourse.DateOfEmployment,Date()) > 30)) OR (((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null) AND (Dueforcourse.Priotet = 2) AND (Dueforcourse.Active = TRUE) AND (DateDiff("d",Dueforcourse.DateOfEmployment,Date()) > 180)) OR (((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null) AND (Dueforcourse.Priotet = 3) AND (Dueforcourse.Active = TRUE) AND (DateDiff("d",Dueforcourse.DateOfEmployment,Date()) > 365)) OR (((DueForCourse2.Person.CoWorkerNo) Is Null) AND (Dueforcourse.Priotet = 4) AND (Dueforcourse.Active = TRUE) AND (DateDiff("d",Dueforcourse.DateOfEmployment,Date()) > 545)));
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2005 - 12:19 #3
Is it possible to send me your dB so thatI can take a look over the weekend, rather busy right now.

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede farnsworth Praktikant
02. december 2005 - 17:20 #4
Well thanks for the offer terry, but I have found the error now, some of the data in the Person table had gone corrupt, soo I had too remove 2 lines.
Query works like a charm now.