Avatar billede harisk Nybegynder
01. december 2005 - 09:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemmer med at finde bestemte childrows med SelectSingleNode.

hejsa,

jeg er helt ny på Xpath området og selv denne simple opgave har voldt mig problemer.
Jeg har en xml fil der ser således ud:

<invoice>
<id>1234</id>
<date>2005-11-30</date>
<orderline>
  <buyerID>12</buyerID>
  <sellerID>16</sellerID>
</orderline>
</invoice>

så har jeg lavet en lille test projekt bare for at lære Xpath men den er ikke særlig samarbejdsvillig. :(
Den ser sådan ud:

XmlDocument doc = new XmlDocument();
doc.Load("testfil.xml");

XmlNode invoiceNumber;
XmlElement root = doc.DocumentElement;
invoiceNumber = root.SelectSingleNode"child::*");

Console.WriteLineinvoiceNumber.InnerText);

Og dermed får jeg den rørste værdi, men jeg kan bare ikke få fat i nogle af de andre! Har brugt hele dagen på at pløje mig igennem dokumentationen på W3C om det, men uden eksempler er jeg fortabt. :(
Hvad er syntakst hvis jeg skal til en andne chld og nogle af de ellemter der er under dette child?

mvh
Haris K.
Avatar billede harisk Nybegynder
01. december 2005 - 09:36 #1
invoiceNumber = root.SelectSingleNode"child::*");

der var en lilel stavefejl, ser selvfølgeligt således ud:

invoiceNumber = root.SelectSingleNode("child::*");
Avatar billede harisk Nybegynder
01. december 2005 - 11:59 #2
problemet løst med

root.SelectSingleNode("descendant::en_eller_anden_nodenavn");