Avatar billede weevil_dk Nybegynder
30. november 2005 - 23:26 Der er 10 kommentarer

Scrollbar colors virker ikke!

Halløj jeg har lige færdiggjort denne side, nu vil jeg så gerne have en grå agtig scrollbar, der passer bedre i designet end windows standard sølv!

se siden her http://www.weevil.dk/slotsoptik/index.php

her er hvad der står i min style.css
body {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
    text-align: center;
    background-color:#CDCDCD;
    font-weight:none;
    text-decoration:none;
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 12px;
    scrollbar-face-color: #B0B0B0;
    scrollbar-shadow-color: #BBBBBB;
    scrollbar-highlight-color: #CECECE;
    scrollbar-3dlight-color: #606060;
    scrollbar-darkshadow-color: #000000;
    scrollbar-track-color: #444444;
    scrollbar-arrow-color: #000000;
}

men det virker ikke!

min indgangsbøn ser således ud:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en-US">
<head>
    <title>Slotsoptik 2005</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
    <link href="style_content.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="all" />
</head>

og når det er sagt har jeg ingen ide om hvorfor det ikke virker?
Håber der er en der har siddet med det samme problem, der kan sige hva faen det liger er der er lamt!

på forhånd tak
Avatar billede addicted Nybegynder
30. november 2005 - 23:43 #1
jeg bruger ....

<style type="text/css">
BODY{
  scrollbar-3d-light-color: #00FF99;
  scrollbar-arrow-color: #cccccc;
  scrollbar-base-color: #00FF99;
  scrollbar-dark-shadow-color: #777777;
  scrollbar-face-color: #00FF99;
  scrollbar-highlight-color: #cccccc;
  scrollbar-shadow-color: #00FF99;
  overflow-x:hidden;
}
</style>

Ved ikke om det hjælper dig ?
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 04:47 #2
scrollbar color virker kun i IE og en anden IE ligende browser.
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
01. december 2005 - 09:47 #3
Jamen det er testet i IE 6.0 ! og det virker stadig ikke, men har nu fundet ud af at scrollen på mine textboxes under menupunkterne kontakt og tidsbestilling, virker! Men det virker ikke i iframen og i det alm vindue``??

at du skriver <style type="text/css"> </style> har ingen betydning, og hvis man validerer ens css så siger validatoren det er fejl at skrive det!
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 12:05 #4
Fordi at den fejler er fordi at W3C ikke har scrollbar med i deres validering i nu, men kan kun håbe, da det også er en del af deres stadard, da scrollbar også er en del af designet.

Kigge på dit problem.
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 12:08 #5
Jeg har leget lidt med din kode, og kan godt få det til at virke.

Hvordan ser din iframe kode ud?
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
01. december 2005 - 14:25 #6
lyder godt at du gider kigge på det :)

Min iframe kode ser således ud:
<iframe src="./upload_file/nyheder.php" width="584px" height="600px" name="iframe" frameborder="0"></iframe>

den er så inde i en div! Jeg har også prøvet at skrive

#iframe {
farvekoderne for scroll
}
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 14:47 #7
Tror at jeg har fundet løsningen:
Fjern doctypen og html'en, så siden starter med <html><head> o.s.v. det skulle virke.

Hvis man sætter en doctype på siden igen, så virker scrollbaren ikke igen :(
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 14:57 #8
Nu virker det igen med en doctype, det er mærkeligt...

Prøv din doctype igen:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede weevil_dk Nybegynder
01. december 2005 - 15:16 #9
Så har jeg lige en update.. jeg har nemlig selv fikset problemet! Det var fandme svært at finde info om emnet! OG det viser sig at være såre simpelt!

NÅR man bruger DOCTYPE deklaration i toppen af ens html dokument er den eneste rigtige løsning hvis man vil bruge scrollbar colors at smide dem i ens css fil således:

body{
  bla
}
html{
  scrollbar-3d-light-color: #00FF99;
  scrollbar-arrow-color: #cccccc;
  scrollbar-base-color: #00FF99;
  scrollbar-dark-shadow-color: #777777;
  scrollbar-face-color: #00FF99;
  scrollbar-highlight-color: #cccccc;
  scrollbar-shadow-color: #00FF99;

}

de skal altså ligge under HTML og det virker... :D

Tak for hjælpen trekkies, smid et svar så får du points! Som tak for din insats!
Avatar billede trekkies Juniormester
01. december 2005 - 16:02 #10
Nej tak, du tager bare dem selv :)