Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 15:00 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

kopiering i DOS

Hvor kopiere man alle filer fra sin CD-ROM til en partition? Det er noget med copy f:\\ og hvad så mere???
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. april 2001 - 15:01 #1
Med en /s

/Thorsten
Avatar billede dalab Nybegynder
23. april 2001 - 15:04 #2
Er det kommandoen for at kopiere mapper med?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
23. april 2001 - 15:04 #3
xcopy [source] [destination]
Avatar billede spectual Nybegynder
23. april 2001 - 15:04 #4
xcopy f:\\*.* d: /s

i eksempelet skal dit drev d: stå på hvor du vil have det hen.

f drevet er dit cdrom drev
Avatar billede spectual Nybegynder
23. april 2001 - 15:06 #5
for at lige at undgå misforståelser, så virker xcopy *ikke* uden /s
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 15:07 #6
xcopy f:\\*.* d: /e Ellers får du ikke tomme mapper med.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
23. april 2001 - 15:27 #7
Her er hvad en xcopy /? giver af oplysninger.

F:\\>xcopy /?
Kopierer filer og mappetræer.

XCOPY kilde [destination] [/A | /M] [/D[:dato]] [/P] [/S [/E]] [/V] [/W]
                          [/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R] [/T] [/U]
                          [/K] [/N] [/O] [/X] [/Y] [/-Y] [/Z]
                          [/EXCLUDE:fil1[+fil2][+fil3]...]

  kilde      Angiver filen eller filerne, der skal kopieres.
  destination  Angiver placeringen af og/eller navnet på nye filer.
  /A          Kopierer kun filer med arkivattributtet angivet,
              men ændrer ikke attributtet.
  /M          Kopierer kun filer med arkivattributtet angivet,
              deaktiverer arkivattributtet.
  /D:m-d-å    Kopierer filer ændret på eller efter den angivne dato.
              Hvis der ikke er angivet en dato, kopieres kun filer med
              et kildetidspunkt, der ligger efter destinationstidspunktet.
  /EXCLUDE:fil1[+fil2][+fil3]...
              Angiver en liste med filer, der indeholder strenge. Hvis en af
              strengene svarer til en del af den absolutte sti til filen,
              der skal kopieres, kopieres filen ikke. Hvis der f.eks.
              angives en streng som \\obj\\ eller .obj, udelukkes alle filer
              under mappen obj eller alle filer med filtypenavnet .obj.
  /P          Spørger, inden de enkelte destinationsfiler oprettes.
  /S          Kopierer mapper og undermapper, dog ikke tomme mapper.
  /E          Kopierer mapper og undermapper, også tomme mapper.
              Svarer til /S /E. Kan bruges til at ændre /T.
  /V          Verificerer hver enkelt ny fil.
  /W          Beder dig trykke på en tast, før der kopieres.
  /C          Fortsætter kopieringen, selvom der opstår fejl.
  /I          Hvis destinationen ikke findes, og der kopieres mere end én
              fil, tages der udgangspunkt i, at destinationen skal være en
              mappe.
  /Q          Viser ikke filnavne under kopieringen.
  /F          Viser kilde- og destinationsfilernes fulde navn under
              kopiering.
  /L          Viser filer, der vil blive kopieret.
  /H          Kopierer også skjulte filer og systemfiler.
  /R          Overskriver skrivebeskyttede filer.
  /T          Opretter mappestruktur, men kopierer ikke filer. Medtager
              ikke tomme mapper eller undermapper. /T /E medtager
              tomme mapper og undermapper.
  /U          Kopierer kun filer, der findes i destinationen i forvejen.
  /K          Kopierer attributter. Normal Xcopy nulstiller attributter
              for skrivebeskyttet.
  /N          Kopierer vha. de oprettede korte navne.
  /O          Kopierer oplysninger om filens ejerskab og ACL.
  /X          Kopierer indstillinger for filovervågning (/O er
              underforstået).
  /Y          Undertrykker anmodning om at bekræfte, at filen må overskrive
              en eksisterende destinationsfil.
  /-Y          Medfører anmodning om at bekræfte, at filen må overskrive en
              eksisterende destinationsfil.
  /Z          Kopierer netværksfiler i genstartstilstand.

Parameteren /Y kan være forudindstillet i miljøvariablen COPYCMD.
Dette kan tilsidesættes ved at angive /-Y på kommandolinjen.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
23. april 2001 - 15:34 #8
spectual >> og hvorfor skulle xcopy ikke virke uden /s??
jeg har sq altid brugt den uden!
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 16:19 #9
Jeg kan ikke få noget af det til at virke! Hvilket drev skal jeg stå på!!
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 16:24 #10
Skift først til cd-rom drevet. CD F: (Hvis drevet hedder F)
Så skriver du  Xcopy *.* D: /e  (D: er så den harddisk du vil kopiere til)
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 17:02 #11
ved (Xcopy *.* D: /e) få fejlen \"Kan ikke læse drev a\" ! Hvorfor nu det!
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 17:05 #12
Har du startet op på en diskette? Hvis du har, så sørg for den sidder i, og at Xcopy ligger på disketten.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 17:05 #13
ahhh be right back!!
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 17:09 #14
Stadig fejl! \"Kan ikke læse drev a\" !
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 17:53 #15
Jeg kan godt flytte enkle filer!! men ikke mapperne? Jeg skriver xcopy *.* d: /e, og a sidder i!
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 18:08 #16
Ligger Xcopy.exe på disketten?
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 18:11 #17
Jeg har problemer med at læse A! men det er en start diskette! skulle den ikke ligge der på!?
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 18:14 #18
Nej det er ikke sikkert. Men jeg kan da maile den til dig.
Normalt ligger den i X:\\windows\\command mappen.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 18:16 #19
meget gerne: mikhoej@hotmail.com
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 18:26 #20
Sendt.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 18:55 #21
mangler nu xcopy32.mod ! hmmm
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 18:59 #22
Sendt.
Avatar billede mikkelh Nybegynder
23. april 2001 - 21:45 #23
Af en eller anden grund vil den ikke kopieer  alle filerne!! Bla. win!
Avatar billede makse Nybegynder
23. april 2001 - 21:50 #24
Prøv Xcopy *.* D: /e /h