Avatar billede addicted Nybegynder
30. november 2005 - 15:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl i liste dir script

jeg har et script, der viser alle filer i en mappe .... og med scriptet blivr de listet godt nok ... men når man så klikker på en af de listede filer/billeder, kommer fejlen. Den prøver at finde noget der er lidt af en dobbeltkonfekt ... fx http://www.finitex.dk/customers/finitex.dk/finitex.dk/httpd.www/upload//Finni1.jpg

scriptet ser således ud :-)

<?
function listFiler($bibliotek) {
  if($bib = @opendir($bibliotek)) {
        while (false !== ($fil = readdir($bib))) {
      if($fil != "." && $fil != ".." && !ereg("^\..+", $fil)) {
          $fil_liste[] = "<a href=\"$bibliotek/$fil\">$fil</a>";
      }
    closedir($bib);

    if(is_array($fil_liste)) {
      $liste = "<li>" . join("</li><li>", $fil_liste) . "</li>";
    } else {
      $liste = "<li>Ingen filer p&aring; lager</li>";
    }
    return "<h2>Billeder p&aring; lager:</h2><ul>" . $liste . "</ul>";
  } else {
    die("Kunne ikke &aring;bne biblioteket: " . $bibliotek);
  }

echo listFiler ($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/upload/");

?>

Håber nogen kan hjælpe mig :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2005 - 15:35 #1
<?
function listFiler($bibliotek,$url) {
  if($bib = @opendir($bibliotek)) {
        while (false !== ($fil = readdir($bib))) {
      if($fil != "." && $fil != ".." && !ereg("^\..+", $fil)) {
          $fil_liste[] = "<a href=\"$url/$fil\">$fil</a>";
      }
    closedir($bib);

    if(is_array($fil_liste)) {
      $liste = "<li>" . join("</li><li>", $fil_liste) . "</li>";
    } else {
      $liste = "<li>Ingen filer p&aring; lager</li>";
    }
    return "<h2>Billeder p&aring; lager:</h2><ul>" . $liste . "</ul>";
  } else {
    die("Kunne ikke &aring;bne biblioteket: " . $bibliotek);
  }

echo listFiler ($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] ."/upload/","/upload/");

?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. november 2005 - 15:37 #2
Problemet er du har den reele sti med fra dit webhotel.
Din sti skulle jo starte med: www.finitex.dk/upload/....
Avatar billede addicted Nybegynder
30. november 2005 - 15:43 #3
cool .... det der script virker :-) .... send et svar og dine points er på vej...

kan du evt lige skrive hvilken del, der er selv filnavnet ? er det $fil ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. november 2005 - 15:53 #4
Selve filnavnet er $fil, ja.
Man skal lære at skelne mellem stier i filsystemet, og så URL-er. De kan ligne hinanden, men har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre.
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede addicted Nybegynder
30. november 2005 - 15:59 #5
jamen i så fald synes jeg da at jakobdo skal have dem, da jeg har lagt mærke til at han hjælper mange steder :-) I skal ihvertfald ha tak begge to
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. november 2005 - 16:06 #6
Nej, behold dem selv!
Jeg vil ikke have dem, bare fordi jeg hjælper mange! :o)
Avatar billede addicted Nybegynder
30. november 2005 - 16:09 #7
ok .... kan nok også snart få brug for dem i endnu et spørgsmål. Ikke desto mindre skal I ha tak begge to :-)