Avatar billede spectual Nybegynder
23. april 2001 - 14:37 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

\"Always on top\"

Hej.

Hvorledes kan man implementere en \"always on top\" funktion til sit delphi program?
Avatar billede elhamame Nybegynder
23. april 2001 - 14:40 #1
den er i object inspectoren
Avatar billede elhamame Nybegynder
23. april 2001 - 14:41 #2
på align/altop
Avatar billede spectual Nybegynder
23. april 2001 - 14:44 #3
Med \"always on top\" mener jeg at mit vindue altid skal ligge øverste - jf. ICQ
Avatar billede elhamame Nybegynder
23. april 2001 - 14:46 #4
prøv i i object inspectoren position
Avatar billede spectual Nybegynder
23. april 2001 - 14:50 #5
Der er noget i formstyle, men det er vist noget med at den ikke virker så godt.
Avatar billede martinlind Nybegynder
23. april 2001 - 14:58 #6
FormStyle = fsStayOnTop, og det virker fint.

/Martin
Avatar billede delphidaner Nybegynder
23. april 2001 - 16:35 #7
Jeg kan lige prøve at finde WinAPI kommandoen til det og vende tilbage senere. Jeg brugte nemlig en WinAPI kommandoe engang.
Avatar billede borrisholt Novice
24. april 2001 - 10:10 #8
prøv den her så er dit vindue ALTID ALLER ØVERST :

SetWindowPos(Application.Handle,HWND_TOPMOST    ,0,0,0,0,SWP_SHOWWINDOW);

Jens B
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. april 2001 - 10:17 #9
Kan vi ikke lige få at vide hvad det er der er galt med FormStyle := fsStayOnTop  ???

/Martin
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 11:32 #10
Sorry, glemte at finde koden til dig. Nå pyt, borrisholt fandt det til dig, som jeg tænkte på.

martinlind << Jeg mener at når man bruger fsStayOnTop, så er vinduet øverst af applikationens vinduer, og ikke alle vinduer i systemet, så andre programmer kan overlappe programmets vindue, selv om den er fsAlwaysOnTop.
Avatar billede martinlind Nybegynder
24. april 2001 - 11:36 #11
Det er altså rettet i version 5 af delphi, for den kører jeg med og har en app. hvor det virker fint.

/Martin
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 14:46 #12
Nå, det vidste jeg ikke. Anyway, så har borrisholt svaret på spørgsmålet.
Avatar billede spectual Nybegynder
24. april 2001 - 17:35 #13
hvordan kan det være at icq ligger over den alligevel?
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. april 2001 - 18:12 #14
Jeg kunne forestille mig, at den udfører SetWindowPos adskillige gange for at være sikker på at den er øverst. Hvis der er flere vinduer, der er always-on-top, så er det den sidste, som er aller-øverst, ligesom almindelige vinduer, der har/får fokus.

Det er bare et gæt, jeg ved såmænd ikke hvorfor ICQ ligger øverst, men den er også ret skummel og fusket til tider :)
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2001 - 09:39 #15
Eller også er den lavet som en taskbar app. så den virker lige som taskbar\'en i bunden

/Martin
Avatar billede borrisholt Novice
25. april 2001 - 10:05 #16
ICQ  er lavet som en App. Bar. Sådan en kan man også nemt lave i Delphi.

Jens B
Avatar billede martinlind Nybegynder
25. april 2001 - 10:34 #17
Det regnede jeg også med