Avatar billede addicted Nybegynder
29. november 2005 - 22:45 Der er 3 kommentarer

hente tekst ind i form ? how

jeg har en form, hvor jeg gerne vil hente noget tekst ind i ... men kan ikke helt regne ud hvordan ..... jeg har prøvet med det her ROD .... og det virker selvfølgelig ikke. Er der nogen der kan vise mig hvordan så ?

<input name="overskrift" type=text id="overskrift" value="<?php
// skab forbindelse til databasen her
$db = mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxx", $db) or die(mysql_error());
//laver en forespørgsel i digte-tabellen
$nyhedstekst = mysql_query("SELECT * FROM forsidenyhed ORDER BY overskrift ASC") or die(mysql_error());
{
print $row["overskrift"];
}
?>"
size="40">

på forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2005 - 22:48 #1
<?php
// skab forbindelse til databasen her
$db = mysql_connect("localhost", "xxx", "xxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxx", $db) or die(mysql_error());
//laver en forespørgsel i digte-tabellen
$nyhedstekst = mysql_query("SELECT * FROM forsidenyhed ORDER BY overskrift ASC") or die(mysql_error());

$r = mysql_fetch_array($nyhedstekst);
?>
<input type="text" name="test" value="<?PHP echo $r['overskrift']; ?>">

I dit udtræk, hvis du kun skal bruge overskrift, er det langt bedre at skrive overskrift istedet for *, da den vælger alt, det er hurtigere at definér hvad man skal bruge.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2005 - 22:48 #2
og det er vigtigt når du begynder at prøve med relationer-.
Avatar billede addicted Nybegynder
29. november 2005 - 22:54 #3
kanon coldgate ..... tak skal du ha .... og tak for det sidste lille tip også, for du har helt ret i det er sådan det hænger sammen :-) send et svar til dine points