Avatar billede neonman Nybegynder
29. november 2005 - 19:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

htaccess problemer

sider med et lile problem vil gerne have min sidere til at funger som experten gør med /filnavn/spgid/osv..... men det skal være dynamis dvs at den ene fil måske heder index.php og den anden heder oversigt.php så har man domain.dk/oversigt/id/nummer/ og domain.dk/index/hej/nyhed/ hvis nogen vil hjælpe  mig med dette problem ville det være nice :)
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:18 #1
Hvorfor ikke bare lave et dir til hver fil?
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 10:20 #2
Fordi det er ikke det jeg vil have.... :o)
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:22 #3
Du kan starte med ForceType for at få filen "oversigt" m.m. til at "reagere"
Bruger du PHP?
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 10:26 #4
ForceType ?????

og ja jeg bruger PHP..... jeg ledere efter et svar til mit .htaccess omkring på samme måde som Experten gør....
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:32 #5
Jamen exp bruger kun en fil, og forcetype fordi du vil bruge domain/index/var/var2/var3 o.s.v
D.v.s. index skal afvikles som PHP, selvom der ikke er noget filnavn.
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:34 #6
Også derfor jeg spørger, (igen! :O]), hvorfor ikke blot lave et dir til hver fil?
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 10:37 #7
jeps nermlig lige presist det du skriver ang index filen :) og hvis det så var en oversigt :) der stod i sted for index skulle den vælge oversigt :) osv..... :)
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:41 #8
hmm, tror ikke du kan gøre det ens for begge filer, da den første rewrite vil "reagere".

Altså, der skal jo være rewriterule for hver fil.
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:43 #9
Så'n her, mere specifikt,

<FilesMatch "(index|oversigt)">
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>

RewriteEngine on
RewriteRule ^([^/]+)/$ /hh/index?vis=$1
RewriteRule ^([^/]+)/$ /hh/oversigt?vis=$1
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:43 #10
"hh" er fordi jeg tester lidt i det dir! :O)
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 10:46 #11
skal jeg sætte det op til ALT og alle filere ?..... kan den ikke bare sige alle filere skal den gør edet på ?..... at den bare skal tage det første /index/ som en index.php fil og så /var1/var2/var3/ som ingen ting men brae en "sti" ? i sted for at skal definere alt ?

og

<FilesMatch "(index|oversigt)">
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>

er det noget der skal være i phpen ? for på selve serveren har jeg adgang til .htaccess jo :)

er ikke så meget inde i htaccess :$
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 10:54 #12
Jeg er ret sikker på du ikke bare kan bruge det på * (alle) filer.

FilesMatch var for at få Apache til at afvikle index og oversigt som PHP filer.
Og er også skrevet i .htaccess
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 11:25 #13
hmm okay.... :/ det lyder bare wird for mig da web10 hvis man har den udbyder selv finder ud af det og index mapperen dvs. det er noget i deres config og det er noget ala det jeg ledere eftere til mit eget host.... :o)
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 11:28 #14
Af hva' gør de?
Har selv et domain hos dem, og er ikke lige klar over hvad du mener?
Avatar billede neonman Nybegynder
30. november 2005 - 12:15 #15
altså hvis du går op i din adresse og skriver ditdomain.dk/enfilnavn/ så hontere den det som en mappe :o) har de iværtifald gjort....
Avatar billede neonman Nybegynder
15. december 2005 - 00:54 #16
hmmm nå intet fungere så lukker spget :(